این گزارش حاکی است در استان ایلام، تردد خودروهای تریلر، کامیون و کامیونت (به استثنای خودروهای حامل مواد سوختی و فاسدشدنی) از ساعت ۷ صبح روز پنج‌شنبه ۲۵ مرداد تا ساعت ۷ صبح روز چهارشنبه هفتم شهریور ماه از محورهای منتهی به دهلران - مهران، حمیل - ایلام، قلاجه - ایلام، ایلام - ملکشاهی - مهران و ایلام - مهران ممنوع اعلام شده است. بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌‌‌های کشور، از ۲۵ مرداد تا زمان پایان این طرح در روز هفتم شهریور ماه، اعمال محدودیت و ممنوعیت ترافیکی برای انواع وسایل نقلیه در مسیرهای منتهی به پایانه مرزی مهران بر اساس شرایط ترافیکی و صلاحدید ماموران صورت گرفته و اطلاع‌‌‌رسانی لازم در این باره انجام خواهد شد. در استان لرستان نیز تردد خودروهای تریلر، کامیون و کامیونت (به استثنای خودروهای حامل مواد سوختی و فاسدشدنی) از ساعت ۷ صبح روز پنج‌شنبه ۲۵ مرداد تا ساعت ۷ صبح روز چهارشنبه هفتم شهریور از محور کوهدشت - پلدختر - اسلام‌‌‌آباد و بالعکس ممنوع خواهد بود.

بر مبنای این گزارش تردد ناوگان مسافری اتوبوسی از ساعت ۷ صبح روز پنج‌شنبه ۲۵ مرداد تا ساعت ۷ روز چهارشنبه هفتم شهریور ماه از محور خرم‌‌‌آباد - کوهدشت - پلدختر و بالعکس ممنوع بوده و مسیر آزادراه خرم‌‌‌آباد - پل زال به عنوان محور جایگزین تعیین شده است. همچنین در استان کرمانشاه، از ساعت ۷ صبح روز پنج‌شنبه ۲۵ مرداد تا ساعت ۷ صبح روز چهارشنبه هفتم شهریور ماه تردد خودروهای تریلر، کامیون و کامیونت (به استثنای خودروهای حامل مواد سوختی و فاسدشدنی) از محور اسلام‌‌‌آباد غرب به پلدختر ممنوع بوده و مسیر جایگزین تعیین شده به سمت ایلام، محور اسلام‌‌‌آباد - قلاجه و به سمت لرستان و اهواز نیز محور کرمانشاه - هرسین، نورآباد - لرستان خواهد بود.

گزارش مرکز مدیریت راه‌‌‌های کشور حکایت از آن دارد که از ساعت ۷ صبح روز پنج‌شنبه ۲۵ مرداد تا ساعت ۷ صبح روز چهارشنبه هفتم شهریور ماه، تردد خودروهای تریلر، کامیون و کامیونت (به استثنای خودروهای حامل مواد سوختی و فاسدشدنی) از محور کمربندی سرپل ذهاب - قصرشیرین (ریخک) ممنوع بوده و مسیر جایگزین آن محور قدیم سرپل ذهاب - قصرشیرین (قره‌بلاغ) خواهد بود. گفتنی است تردد خودروهای تریلر، کامیون و کامیونت (به استثنای خودروهای حامل مواد سوختی و فاسدشدنی) از ساعت ۷ صبح روز پنج‌شنبه ۲۵ مرداد تا ساعت ۷ صبح روز چهارشنبه هفتم شهریور ماه از محور اسلام‌‌‌آباد - قصرشیرین ممنوع و مسیر اسلام‌‌‌آباد - قلاجه - گیلانغرب محور جایگزین خواهد بود.

بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌‌‌های کشور و بنا بر مصوبات جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح‌‌‌های ویژه ترافیکی سال ۱۴۰۳، از ساعت ۷ صبح روز پنج‌شنبه ۲۵ مرداد تا ساعت ۷ صبح روز چهارشنبه هفتم شهریور ماه تردد خودروهای ترانزیت و کامیون‌‌‌های حامل بارهای صادراتی و وارداتی در محورهای منتهی به مرزهای اربعین (مهران، شلمچه و پرویزخان) ممنوع اعلام شده است. لازم به ذکر است، در صورت بروز مشکلات ترافیکی در استان‌‌‌های مرتبط با مراسم اربعین، محدودیت تردد برای خودروهای باری حامل مواد سوختی و فاسدشدنی نیز اعمال خواهد شد. همچنین علاوه بر محدودیت‌های پیش‌بینی در محورهای منتهی به مرزهای مرتبط با طرح اربعین، محدودیت‌های روزانه و مقطعی برای انواع محورها آن هم در صورت افزایش حجم تردد و عدم‌گنجایش سطح راه و به منظور تخلیه بار ترافیکی در این محورها اعمال خواهد شد.