وی خاطرنشان کرد: نبود وحدت رویه در عملکردهای مالی ما منجر به این شده است که سازمان مالیاتی جرایم مالیاتی را که حق ما نیست اخذ کند. پل‌مه اظهار کرد: در کنار موضوع وحدت رویه، تعهدنامه‌های کانتینر را داریم که از بعضی اقدامات سلبی همکارانمان در این حوزه کاسته می‌شود. دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با اشاره به موضوع ماده ۳۸ گفت: به نظر می‌رسد با چشم‌اندازی که در پیش روی ماست، امسال این مساله به سرانجام برسد و از خسارت‌های صدها میلیاردی که متاسفانه درا‌ین حوزه متحمل می‌شویم جلوگیری شود. وی با تاکید بر توسعه و بقای فعالیت دریایی اعضای انجمن بیان کرد: اقدام به تاسیس کنسرسیوم کانتینری کردیم که اطلاعات دقیق‌تر آن ظرف دو ماه آینده به استحضار اعضا خواهد رسید.

ارتباطات گسترده‌‌تر دریایی و حمل و نقل چندوجهی، رویکرد جدید مجلس و دولت

 در این مراسم همچنین نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک شصت و نهمین سالگرد تاسیس انجمن، تلاش شرکت‌های کشتیرانی و خدمات وابسته آن را ستود و عنوان کرد: در دوسال اخیر با وجود تعطیلی و آسیب فراوان کسب‌وکارها از کرونا، تلاش بی‌وقفه صنعت کشتیرانی کشور باعث شد هیچ خلل و آسیبی به توسعه اقتصادی کشور وارد نشود.

منصور آرامی ابراز امیدواری کرد: با تلاش نمایندگان دریایی شمال و جنوب کشور در فراکسیون اقتصاد دریامحور مجلس شورای اسلامی و رایزنی و جلسات متعدد با دولت و نگاه مثبت دولت در سند تحول در حوزه دریا بتوانند چالش‌‌ها و دغدغه‌های فعالان صنعت حمل و نقل و ترانزیت دریایی را برطرف کنند.

وی با اشاره به این نکته که نمایندگان فراکسیون اقتصاد دریامحور مجلس خود را ملزم می‌دانند در بحث دریایی ورود پیدا کرده و این مهم را پیگیری و دنبال کنند و نشست‌های تخصصی درا‌ین موضوع برگزار کنند، افزود: هفته گذشته جلسه چالش‌های حوزه حمل ونقل دریایی با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و تعدادی از دوستان در بخش خصوصی داشتیم که این چالش‌ها را بعد از کرونا حل و فصل کنیم و با جدیت هم  به دنبال این هستیم که اگر لازم باشد قانون جدیدی وضع یا اصلاح شود تا این کار را به سرعت اجرا کنیم. عضو فراکسیون اقتصاد دریامحور مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اعتقاد دارم که بعضی از جاها نیاز به تغییر، اصلاح و وضع شیوه‌نامه‌ها و قوانین فعلی و جدید است تا در تقویت سهم حوزه دریایی حرکت کنیم. نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به جز حوزه اقتصادی حتما لازم است همه حوزه‌های متعدد دیگر از جمله اجرایی، قضایی، اجتماعی و فرهنگی در این زمینه وارد شوند و ما در فراکسیون این کار را شروع کرده‌ایم و این قول را می‌دهیم که در جلسه بعدی ما چالش‌های حمل و نقل دریایی صرفا از منظر انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران باشد و این چالش‌ها را با همفکری انجمن بررسی و برطرف کنیم. وی با مثبت شمردن نگاه دولت در سند تحول برای نخستین بار در حوزه دریا، هرچند سرفصل مختصری به این موضوع اختصاص داده شده اظهار کرد: جای خوشحالی است که نگاه دولت به دریا تخصصی‌تر شده و امیدواریم در برنامه هفتم توسعه، سرفصل دریا را جداگانه از محیط‌های دیگر داشته باشیم و مقداری حرفه‌ای‌تر ببینیم و در نتیجه مسائل، نگرانی‌ها، دغدغه‌ها و نقشه راه را برای ۵سال آینده بهتر و روشن‌تر مشخص کنیم. آرامی در پایان اشاره کرد: تلاش می‌کنیم تا اقتصاد، حمل و نقل و ترانزیت دریایی را با توجه به رویکرد جدید دولت به ارتباطات گسترده‌تر دریایی و بحث حمل‌ونقل چند‌وجهی در مجلس مطرح کنیم.