این نمایشگاه ۲۳ خرداد جاری  با حضور جمعی از مسوولان لشکری و کشوری به منظور معرفی توانمندی‌ها و دستاوردها و قابلیت‌های فنی و نوآوری‌های شرکت‌های داخلی فعال در عرصه دریایی و دریانوردی در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی کیش آغاز به‌کار کرد و تا ۲۶ خرداد سال جاری ادامه دارد.

در این نمایشگاه ۱۰۰ شرکت و مجتمع فعال در عرصه‌های دریایی و دریانوردی جمهوری اسلامی حضور دارند که هفت مورد از این شرکت‌ها شرکت‌های دانش‌بنیانی دارای دستاوردهای مختلف هستند. فراهم‌سازی زمینه‌های رشد و توسعه اقتصاد دریا‌محور، رونق کسب و کارهای صنعت دریایی در زمینه‌های کشتیرانی، طراحی، کشتی‌سازی، بنادر، شیلات، دریانوردی، محیط زیست، گردشگری، فراساحل و توسعه سواحل مکران در جنوب کشور از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه است.

ایجاد فرصت مناسب برای تعامل بیشتر با نخبگان دریایی، ارتقای سطح علمی صنعتی حوزه دریایی و دریانوردی، ترویج فرهنگ دریا‌محور و جذب سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی و بومی‌سازی صنعت دریایی کشور در زمینه‌های مختلف از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه بوده است.

سالانه  حدود ۵۰ هزار کشتی بزرگ اقیانوس‌پیما در خلیج‌فارس و دریای عمان تردد می‌کنند و جمهوری اسلامی ایران در شمال این آب‌های بین‌المللی، یکی از مناطق مستعد برای توسعه صنعت دریایی است.

دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دریایی و دریانوردی با حضور مسوولان ارگان‌های دریایی، کارشناسان و متخصصان صنعت دریایی کشور تا ۲۶ خرداد  در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی جزیره کیش دایر است و با حمایت سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان منطقه آزاد کیش، شورای عالی دریایی کشور و انجمن مهندسی دریایی ایران و با حضور فعالان داخلی و بین‌المللی صنعت دریایی در فضایی به وسعت ۱۸ هزارمترمربع در حال برگزاری است.