افزایش ۵۸درصدی تردد  در راه‌های برون‌شهری

مدیر مرکز مدیریت راه‌ها ضمن اعلام این خبر گفت: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از ۲۵۶۲ تردد‌شمار فعال در محورهای برون‌شهری، تعداد ۵۳ میلیون و ۴۸۹ هزار و ۴۴۴ وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی کشور تردد داشتند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۸درصد افزایش داشته است.

علی‌اکبر آشوری افزود: متوسط تردد روزانه بین استانی وسایل نقلیه سبک نسبت به آذر سال گذشته، ۷۵درصد افزایش داشته است که مهم‌ترین عامل آن محدودیت سراسری تردد بین استانی و تعطیلی دوهفته‌ای ابتدای آذرماه مشاغل در سال گذشته بوده است. همچنین متوسط تردد روزانه بین استانی وسایل نقلیه سبک نسبت به آبان ماه ۱۴۰۰، چهار درصد کاهش داشته که نشان‌دهنده کاهش سفرها به دلیل شرایط جوی و نبود تعطیلات در آذر ماه بوده است.

وی  بیان کرد: بر مبنای آمار دریافتی، کمترین تردد وسایل نقلیه، ۲۷ آذر با تردد یک میلیون و ۶۳۲ هزار و ۳۱۳ وسیله نقلیه و بیشترین تردد در تاریخ ۱۹ آذر با یک میلیون و ۹۲۹ هزار و ۵۲۲ وسیله نقلیه بوده است.

آشوری با اشاره به گزارش تردد تجمیعی ورود و خروج استان‌های کشور گفت: بر اساس گزارش دریافتی از سامانه‌های ترددشمار منصوب در محورهای مواصلاتی کشور، استان سیستان و بلوچستان با ۷ درصد، استان کرمان با ۱۳درصد و استان آذربایجان شرقی با ۱۳درصد کمترین و استان‌های مازندران، گیلان و گلستان نیز با ۱۲۵درصد، ۱۲۱درصد و ۱۰۳درصد بیشترین افزایش را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته‌اند.

مدیر مرکز مدیریت راه‌ها با بیان اینکه بالغ بر ۷۳۸ هزار و ۵۲۸ تماس با سامانه تلفنی ۱۴۱ در آذر ماه امسال برقرار شده است، افزود: بیشترین سهم از مجموع تماس‌های برقرار شده در آذر ماه مربوط به استان تهران با ۳۱درصد، مازندران با ۲۸درصد و استان البرز با ۵درصد بوده است.

آشوری گفت: کل تماس‌های بخش پاسخگویی ۱۴۱ در ستاد و استان‌ها در آذرماه با ۱۶/ ۱درصد کاهش به ۷۷هزار و ۷۹۲ تماس رسید که سهم پاسخگویی ستاد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از تماس‌ها برابر با ۳۴هزار و ۵۸۰ تماس معادل ۴۴درصد و سهم پاسخگویی مرکز مدیریت راه‌های ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌ها با ۴۳هزار و ۲۱۲ تماس معادل ۵۶درصد با متوسط ۸۴ ثانیه بوده است.

آشوری با بیان اینکه مجموع بازدید کاربران وب‌سایت ۱۴۱ در آذرماه به ۵۲۳ هزار و ۲۰۸ بازدید رسید، افزود: بازدید کاربران وب‌سایت ۱۴۱ نسبت به آبان ماه ۱۴۰۰، کاهش ۱۷/ ۷درصدی داشته است، همچنین کل درخواست کاربران در اپلیکیشن ۱۴۱ در آذر ماه ۲۲۴ هزار و ۳۱۳ درخواست بود که نسبت به آبان‌ماه ۷/ ۸درصد کاهش داشته است.