رشد 13/  8 درصدی صندلی ایجادی قطار برای نوروز

خدایی ادامه داد: در سال آینده، باید به‌سوی برنامه‌ریزی حرکت قطارهای باری در فواصل ثابت زمانی اقدام شود. وی تاکید کرد: در راستای ارتقای خدمات‌رسانی به مسافران و سیر منظم قطارها، از ۲۰ اسفندماه تمامی پروژه‌های در دست اجرا در محوطه ایستگاه‌ها و امکانات جانبی آن نظیر سالن‌ها، سکوها همچنین مسدودی بلاک‌ها به‌دلیل عملیات بهسازی و بازسازی و... به‌صورت موقت تعطیل می‌شود. قائم‌مقام راه‌آهن افزود: لیست پروژه‌هایی که تا تاریخ ۲۰ اسفندماه آماده بهره‌برداری است، در اختیار دفتر روابط عمومی قرار گیرد تا امور مربوط به برنامه‌ریزی و اطلاع‌رسانی آنها انجام شود. معاون مسافری راه‌آهن نیز در این جلسه گفت: بخش مسافری ویترین شرکت راه‌آهن است و این ویترین در روزهای نوروز بیشتر خودنمایی کرده و توسط مردم مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

سیدحسن موسوی دیزجی ادامه داد: در این راستا باید آمادگی کامل در بخش‌های مختلف ریلی اعم از زیربنا، واگن و لکوموتیو وجود داشته باشد تا در ایام نوروز شاهد ایمنی سیر و حرکت و اعزام به‌موقع قطارها باشیم. معاون مسافری تاکید کرد: شرکت‌های مسافری بر خدمات ارائه‌شده نظارت کامل داشته باشند تا در ایام نوروز شاهد ارائه خدمات متفاوت به مسافرین و رضایت آنها باشیم. وی خواستار زیباسازی ورودی ایستگاه‌های تشکیلاتی و بازدید سالن‌های انتظار مسافری، مساجد و نمازخانه‌ها توسط کمیسیون سوانح مناطق شد. موسوی همچنین خواستار پیش‌بینی تمهیدات لازم برای سرمای احتمالی در ایام نوروز توسط شرکت‌های مسافری شد.

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری نیز با ارائه گزارشی از قطارهای در نظر گرفته‌شده برای ایام نوروز گفت: در روزهای سفرهای نوروزی، روزانه ۲۴۲ رام قطار پیش‌بینی شده که رشد ۷/  ۱۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد. دبیر ستاد هماهنگی قطارهای نوروزی افزود: طی این مدت تعداد صندلی ایجادی روزانه ۸۹ هزار و ۱۸۷ صندلی بوده که رشد ۸/  ۱۳ درصدی نسبت به مدت مشابه قبل نشان می‌دهد. علی کاظمی‌منش خاطرنشان کرد: کل صندلی ایجادی در ایام نوروز یک‌میلیون و ۸۷۲ هزار و ۹۲۴ صندلی است که رشد ۸/  ۱۳ درصدی نسبت به مدت مشابه قبلی دارد. به گفته کاظمی‌منش، در ایام نوروز روزانه ۱۵۷ رام قطار بین‌شهری و ۸۵ رام قطار حومه‌ای برای جابه‌جایی مسافران در نظر گرفته شده است.