درخشش ساعت‌های تکنولوژی

  کاسیو و علاقه‌مندان به فضا

 کاسیو به تازگی یک ساعت مچی با لوگوی ناسا را معرفی کرده است.اگر از جمله علاقه‌مندان به کاوش‌های فضایی هستید می‌توانید در سالگرد ماموریت موفق سفر آپولو به ماه این علاقه را روی مچ دستتان به نمایش بگذارید. کاسیو به‌تازگی نسخه محدود ساعت جی شاک DW۵۶۰۰NASA۲۰ طرح ناسا را معرفی کرده است. همان‌طور که از نام این ساعت مشخص است، این محصول، یک نامه عاشقانه به ناسا محسوب می‌شود.در طراحی این ساعت کاسیو می‌توانیم لوگوی قرمز رنگ ناسا را مشاهده کنیم که در بالای صفحه نمایش حک شده است. دیگر بخش‌های این ساعت تقریبا به‌صورت کامل سفید رنگ است که یادآور اولین شاتل‌های فضایی است.

نور پس زمینه ساعت جی شاک طرح ناسا کاسیو هنگام روشن شدن یک تصویر نمادین از ماه را به نمایش می‌گذارد. همچنین شاهد یک تصویر دیگر از ماه در بخش پشتی ساعت هستیم و البته نقش پرچم ایالات متحده روی بند دستگاه چاپ شده است. طراحی جعبه این ساعت نیز به‌گونه‌ای است که راکت Saturn V را به یاد می‌آورد. از آنجا که ناسا فروش دستگاه‌هایی که حاکی از همکاری با این سازمان باشند یا خرید محصولات را از جانب ناسا توصیه کنند ممنوع است، آرم کاسیو در بخش جلویی این ساعت قابل مشاهده نیست. تنها نشانی که این ساعت‌ساز روی محصول خود به جا گذاشته، لوگوی G-Shock است که با رنگ سفید در حاشیه نمایشگر ساعت حک شده است.

در بخش زیرین ساعت نیز یک لوگوی کوچک از کاسیو را شاهد هستیم. این ساعت ویژه با قیمت ۱۳۰ دلار به فروش می‌رسد. با این حال به‌دست آوردن آن چندان راحت نیست. کاسیو اعلام کرده است که فروش این محصول بسیار زیاد است و سفارش‌های جدید تا تاریخ ۶ مه (۱۷ اردیبهشت) ارسال نمی‌شود. از آنجا که ساعت‌های مکانیکی با مضمون فضایی با قیمت چند هزار دلار به فروش می‌رسند، قیمت ساعت جدید کاسیو کاملا ایده‌آل است.

 هوآوی واچ‌ GT e۲

در یک ماه گذشته نیز هوآوی با رونمایی از Watch GT e۲ بر تنوع ساعت‌های هوشمند خود افزود. کمپانی چینی، هوآوی واچ ‌ GT e۲ را با ظاهری اسپرت برای نسل جوان طراحی کرده است. قطعا این ساعت نسبت به کاسیو از قیمت بسیار کمتری برخوردار و در دسترس همه است.با ساختاری از فولاد ضدزنگ، هوآوی واچ‌ GT e۲ دارای حاشیه‌های الگودار و بند یکپارچه است. این یعنی بند ساعت را برخلاف مدل‌های قبلی، نمی‌توانید خیلی سریع و بی‌دردسر تعویض کنید. البته برای کاربر، استفاده از ساعتی با این نوع طراحی راحت‌تر خواهد بود.به لطف تراشه کایرین A۱ که بهره‌وری بالایی دارد؛ اسمارت واچ جدید هوآوی با هر بار شارژ تا ۱۴ روز کار می‌کند. همچنین می‌توانید تا ۳۰ ساعت فعالیت‌های ورزشی خود را با آن تحت‌نظر داشته باشید؛ بنابراین در طولانی‌ترین کوه‌پیمایی‌ها، دوندگی‌ها و رکاب‌زنی‌ها نیز می‌توان روی این گجت حساب کرد.

به‌منظور پاسخگویی به نیاز اهالی فیتنس، ۱۰۰ حالت مختلف ورزشی برای هوآوی واچ‌ GT e۲ تعریف شده است؛ از جمله صخره‌نوردی، اسکیت بوردینگ و پارکور. همچنین باید به شناسایی خودکار ورزش‌های پایه مانند دویدن و پیاده‌روی اشاره کنیم. این ساعت هوشمند تا عمق ۵۰ متری، ضد آب است و حتی هنگام شنا هم ضربان قلب را می‌سنجد. این قابلیت را به مانیتورینگ SpO۲ اضافه کنید که برای اندازه‌گیری اشباع اکسیژن خون کاربرد دارد. سایر امکانات سلامت‌سنجی این گجت شامل رصد روزانه ضربان قلب، خواب و استرس می‌شود.حتی می‌توانید از این ساعت هوشمند به‌عنوان ریموت کنترل، برای گرفتن عکس سلفی با گوشی خود استفاده کنید. دریافت نوتیفیکیشن‌ها نیز که قابلیت بدیهی آن است.قیمت هوآوی واچ ‌ GT e۲ در اروپا ۱۹۹ یورو خواهد بود. در انگلستان هم با بهای ۱۵۹ پوند به فروش خواهد رسید. اما علاوه بر این ساعت هوشمند، هوآوی از نسخه طلایی واچ GT۲ هم رونمایی کرد که با بند چرمی یا سیلیکونی، به ترتیب ۲۴۹ و ۲۲۹ یورو قیمت دارد.