یک خانواده در میانه جنگ

همین اتفاق هم افتاد و فیلم را به ماجرای عملیات مرصاد در تنگه چهارزبر کرمانشاه بردیم.  درواقع می‌خواستیم درعین اینکه فیلم راجع به واقعه‌ای تاریخی است، اثری باشد که برای چنین تماشاگرانی جذابیت داشته باشد. فیلم «ماجرای نیمروز» در سینمای ایران شاید مطابق سلیقه و عادت‌های مردم در رفتن به سینما نباشد. حال اگر در رابطه با جزئیات حرف بزنیم، خواهم گفت که حتی درباره عملکرد دوربین هم به‌رغم اینکه تلاش کردم ظاهر فیلم‌های قبلی‌ام را حفظ کنم، اما واقعا تغییر جدی در استفاده از شات‌ریورس‌شات‌ها در استفاده از لنزهای کمتر تله، تکان‌های دوربین و میزانسن‌های کمی ساده‌تر به وجود آوردیم؛ چون میزانسن‌هایی که قبلا طراحی می‌کردیم یک مقدار به لحاظ اجرا پیچیده‌تر بود و دیدن آن هم با سختی بیشتری همراه بود، باید خیلی سینمادوست‌تر می‌بودید تا برایتان جذابیت داشته باشد. پس مقداری دیدن و دنبال کردن فیلم را برای تماشاگری که به دیدن آن می‌آید، تسهیل کردیم و در عین حال تلاش کردیم جوهر فیلمسازیمان در آن وجود داشته باشد. این یک چالش و تلاشی بود که در این فیلم انجام  ‌دادیم و سعی کردیم برای آن طراحی کنیم و باید دید که چطور واکنشی از تماشاگر می‌گیریم. نکته دیگر اینکه برعکس همه فیلم‌های قبلی در این فیلم مقداری از جلوه‌های بصری هم استفاده کردیم تا جزئیات رخدادها جذابیت بیشتری برای مخاطبان داشته باشد. امیدوارم سینمادوستان از دیدن فیلم راضی باشند. با این حال ماجرای نیمروز دیگر ادامه پیدا نخواهد کرد.