سیامند _ رحمان

مرگ ناگهانی سیامند رحمان، اسطوره وزنه‌برداری معلولان دنیا، که سابقه سه دوره کسب مدال طلای بازی‌های پارالمپیک را در کارنامه داشت، این هفته واکنش‌های زیادی در فضای مجازی برانگیخت. اغلب کاربران با آرزوی دوری بلا و مصیبت از سر این کشور، به انتشار تصاویری از این وزنه‌بردار در گذشته پرداختند. برخی کاربران هم نوشتند که سیامند رحمان الهام‌بخش زنان و مردان بی‌شماری در ورزش کشور بود.

   بحران_ ادلب

درگیری‌های نظامی در استان ادلب میان ارتش سوریه با حمایت روسیه و گروه‌های مخالف اسد با حمایت نظامیان ترکیه از سوی دیگر بازتاب زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشته است. برخی کاربران از تحرکات نظامی ترکیه در ادلب به‌عنوان ماجراجویی نظامی اردوغان یادکرده و نوشتند که رئیس‌جمهور ترکیه قمار بزرگی را در آنجا شروع کرده است. ایران برای حل مشکل ادلب به ترکیه و روسیه پیشنهاد میزبانی داده است.

    سه‌شنبه_ بزرگ

سرانجام نتایج انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها در ۱۴ایالت آمریکا مشخص شد و جو بایدن معاون رئیس‌جمهور سابق توانست به‌عنوان اصلی‌ترین گزینه دموکرات‌ها در مقابل دونالد ترامپ ظاهر شود. برخی از کاربران از لابی‌های قدرتمند لیدرهای حزب دموکرات در ایالت‌های آمریکا نوشتند. بعضی از کاربران هم در واکنش به پیروزی بایدن نوشتند که حالا دغدغه‌مندان برای اقتصاد جهانی و صلح بین‌المللی فعلا می‌توانند یک نفس راحت بکشند.

   حکم _حکومتی

حکم حکومتی رهبر انقلاب درباره لایحه بودجه ۹۸ واکنش‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی برانگیخت. براساس این حکم نیازی به برگزاری جلسه علنی و حتی جلسه کمیسیون تلفیق نیست و مصوبه کمیسیون تلفیق به‌عنوان مصوبه مجلس به شورای نگهبان ارجاع خواهد شد تا در صورت تایید به دولت ابلاغ شود. این تصمیم در پی شیوع کرونا در کشور و تعطیلی مجلس شورای اسلامی صورت گرفت و به برزخ بودجه ۹۸ پایان داد.