تاس گزارش داد، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه امروز شنبه در واکنش به شبیه‌سازی حمله  محدود اتمی واشنگتن علیه مسکو اعلام کرد: آمریکا به مجموعه‌ای از رزمایش های شبیه سازی حمله اتمی علیه روسیه ادامه  می دهد.

معاون وزیر خارجه روسیه در این خصوص گفت: ما این اقدامات را محکوم می‌ کنیم؛ زیرا این اقدامات به وضوح نشان می‌ دهد واشنگتن مسیر تقابل با روسیه را در پیش گرفته و آستانه استفاده از سلاح های اتمی را کاهش داده است. 

وی دراین باره اضافه کرد: آمریکا به جای تمرکز بر تلاش ها برای تقویت نظام کنترل تسلیحات که شامل تسلیحات اتمی نیز می‌شود، بازی فوق العاده خطرناکی را آغاز کرده است.

این مقام روسیه تأکید کرد: همانطور که ما به دفعات نیز تاکید کرده‌ ایم؛ فقط در ۲ مورد استثنایی از تسلیحات اتمی استفاده می‌کنیم: اگر روسیه با خطر سلاح های کشتار جمعی مواجه شود و یا یک تهاجم همه جانبه تمار عیار با استفاده از تسلیحات متعارف که موجودیت حکومت روسیه را به مخاطره بیندازد.

این درحالیست که آمریکا به عنوان کشوری که از سلاح هسته ای در جنگ جهانی دوم علیه هیروشیما و ناکازاکی استفاده کرده است، در تلاش است تا کشورهای مستقل را به تلاش برای بهره گیری از اینگونه تسلیحات مورد اتهام قرار دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.