مجلس_ یازدهم

اعلام نتایج رسمی یازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی واکنش‌های زیادی در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی داشت و مشارکت پایین مردم در این انتخابات مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفت. برخی از کاربران نوشتند:«هیچ چیز خطرناک‌تر از این نیست که جامعه‌ در وضعیتی قرار بگیرد که در آن بخش قابل‌توجهی از مردم حس کنند که هیچ سهمی درسرنوشت خود و نظام سیاسی آن ندارند.»

   محمدرضا_ شجریان

این هفته انتشار اخباری درباره بستری شدن استاد محمدرضا شجریان در بیمارستان جم به برخی شایعات پیرامون درگذشت خسرو آواز ایران دامن زد و بسیاری از علاقه‌مندان به این هنرمند مردمی را در مقابل بیمارستان جمع کرد. توضیحات همایون شجریان و نیز پزشک معالج وی موجب شد تا خیال دوستداران نابغه موسیقی کشور جمع شود.کاربران در فضای مجازی با انتشار تصاویر شجریان و آوازهای او به حمایت و قدردانی از استاد آواز پرداختند.

    بودجه_ ۹۹

با رد کلیات بودجه سال ۹۹ از سوی مجلس دهم مقرر شد تا کمیسیون تلفیق، لایحه بودجه را اصلاح و مجددا به صحن علنی مجلس ارائه کند. برخی منتقدان مجلس دهم نوشتند که نمایندگان از ترس بیماری کرونا کلیات بودجه را تصویب نکردند تا ناچار به بررسی آن در صحن علنی نشوند. جواد‌کریمی‌قدوسی نوشت که اصلاح‌طلبان مجلس و برخی از به گفته او خودی‌ها بدون تحلیل به کلیات بودجه ۹۹ رای ندادند تا بهانه‌ای برای ایجاد انسداد اجرایی در کشور باشد!

   سیلاب_ شدید

بارش‌های سیل‌آسا در برخی از استان‌های کشور از جمله لرستان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان این هفته مورد توجه برخی از کاربران فضای مجازی قرار گرفت. کاربران با انتشار تصاویری از راه‌ها و معابر ارتباطی سیل گرفته، خواستار کمک مسوولان برای امدادرسانی سریع به مناطق سیل‌زده شدند. برخی کاربران هم از سردرگمی مردم به خاطر ماندن در خانه به‌دلیل ویروس کرونا یا ترک خانه‌ها برای فرار از سیل نوشتند.