کارهایی که قبل از آپدیت گوشی اندروید لازم است

 تهیه نسخه پشتیبان

برای این کار می‌توانید از سرویس‌های ابری استفاده کنید. چون به‌خوبی از اطلاعات شما محافظت می‌کنند. اینکه با چه روشی و چگونه از اطلاعات‌تان پشتیبان می‌گیرید اهمیتی ندارد. ممکن است آنها را با کابل USB در رایانه‌تان ذخیره کنید یا در فضای ابری یا با ایمیل مهم نیست.

 اسکرین شات در لحظات پایانی

یک ایده خوب در این رابطه این است که قبل از نصب آپدیت اندروید از صفحه خانگی (Home Screen) خود اسکرین‌شات بگیرید و آن را به ایمیل‌تان بفرستید یا در جایی دیگر ذخیره کنید.اگر از یک برنامه لانچر استفاده می‌کنید می‌توانید تنظیمات آن را ذخیره کنید. اما در صورت استفاده از نسخه پیش‌فرض سازنده دستگاه، بهتر است چند اسکرین‌شات از صفحات مختلف صفحه خانگی تهیه کنید. این تصاویر بعد از راه‌اندازی مجدد دستگاه برای تبدیل آن به همان نمای دوست‌داشتنی قبلی راهنمای خوبی هستند. البته باید گفت که آپدیت به‌صورت خودکار تنظیمات را به حالت تنظیمات کارخانه بر نمی‌گرداند. خودتان در مرحله بعد باید این کار را انجام دهید.

 پاک کردن حافظه کش

ممکن است گوشی شما نیازی به راه‌اندازی مجدد دستگاه و برگرداندن آن به تنظیمات کارخانه نداشته باشد؛ اما حتما باید بعد از آپدیت، حافظه کش را پاک کنید. این ساده‌ترین و سریع‌ترین راه برای مقابله با تخلیه زود هنگام باتری و مشکلات عملکردی است.

برگرداندن به تنظیمات کارخانه یا شروع مجدد از ابتدا به سیستم‌عامل شما این امکان را می‌دهد تا بسیاری از باگ‌ها در امان بماند و از طاعون باگ‌های پس از آپدیت حفظ شود.