سعید- ملایی

ماجرای پناهندگی سعید ملایی جودوکار ۸۱ کیلوگرم تیم‌ملی به کشور آلمان و حمایت فدراسیون جهانی جودو از این ورزشکار، این هفته بخش زیادی از فضای شبکه‌های اجتماعی را به خود اختصاص داد. گرچه رئیس کمیته ملی المپیک اعلام کرد که ایران با آغوش باز از سعید ملایی استقبال خواهد کرد اما برخی کاربران درباره باخت‌های مصلحتی در مقابل ورزشکاران اسرائیلی و از بین رفتن بسیاری از فرصت‌ها با هم بحث و تبادل‌نظر کردند.

  ذوالقرنین

این هفته تشبیه آیت‌الله ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه به ذوالقرنین از سوی مدیرمسوول کیهان موجب شد تا برخی نمایندگان مجلس و نیز کاربران فضای مجازی نسبت به آن واکنش نشان دهند. جهانبخش محبی‌نیا، نماینده اصولگرای مجلس به‌شدت از شریعتمداری که رئیس قوه قضائیه را ذوالقرنین خوانده بود انتقاد کرد. یکی از کاربران هم نوشت: «آقای شریعتمداری، با حرف‌های عجیب و غریب برای رئیس قوه قضائیه حاشیه درست نکنید.»

  مقاومت

پاسخ حزب الله لبنان به تجاوزات اخیر اسرائیل، موجی از واکنش‌ها در فضای مجازی ایجاد کرد. کاربران با توجه به وعده سیدحسن نصرالله مبنی بر پاسخ قاطع به حملات دشمن، از شکست قوی‌ترین ارتش خاورمیانه در مقابل نیروهای مقاومت نوشتند. در همین حال یکی از کاربران اعلام کرد که حزب‌الله به زودی وارد فاز عملیات پدافندی علیه پرنده‌های متجاوز اسرائیل می‌شود.

  آدریان_دریا۱

این هفته همزمان با حرکت نفتکش ایرانی به سوی سواحل سوریه و لبنان، محمدجواد ظریف در توییتی خطاب به پمپئو وزیرخارجه آمریکا نوشت: «ایالات‌متحده مشغول دزدی دریایی و تهدید است تا مانع فروش نفت ایران به مشتریان سنتی خود شود. غُر نزنید آقای پمپئو! ما به همه و هر خریداری نفت خواهیم فروخت» در همین حال برخی منابع از خاموشی دستگاه موقعیت‌یاب نفتکش ایرانی در نزدیکی سواحل سوریه خبر دادند.