حجاب_روستایی

این هفته انتشار تصاویری از پوشش نامناسب و حاشیه‌ساز تعدادی از حاضران در همایش توسعه زیرساخت‌های روستایی موجب شد تا کاربران فضای مجازی نسبت به این تصاویر واکنش نشان بدهند. یکی از کاربران نوشت که تنها چند روز از توصیه رهبر انقلاب درباره اولویت رعایت حجاب از سوی دستگاه‌های دولتی می‌گذرد. پس از این واکنش‌ها دفتر رئیس‌جمهور اعلام کرد مساله به‌وجود آمده قابل اغماض نبوده و دستور پیگیری و برخورد با خاطیان صادر شده است.

  استراماچونی

با شروع لیگ برتر فوتبال ایران، حواشی این رقابت‌ها هم آغاز شد و با باخت استقلال در مقابل ماشین‌سازی، اولین شکست آبی‌های پایتخت رقم خورد. پس از بازی سرمربی ایتالیایی استقلال گفت که چون مترجم نداشته نتوانسته صحبت‌هایش را به بازیکنان تیمش منتقل کند. او این کار را یک خرابکاری دانست. امروز استقلال دومین دیدار خود را در حالی برگزار می‌کند که هواداران این تیم در فضای مجازی به حمایت از سرمربی خود پرداخته‌اند.

  امیر_توحید_فاضل

قضیه پناهندگی خبرنگار خبرگزاری موج در سفر وزیر امورخارجه و هیات همراه به سوئد این هفته در فضای مجازی کلی سر و صدا به پا کرد و خصوصا با واکنش برخی از خبرنگارانی که با او همسفر بودند، همراه شد. امیرتوحید فاضل در توییتی نوشت که هرکس حق دارد درباره زندگی و آینده خود تصمیم بگیرد. یکی از خبرنگاران در پاسخ نوشت: «حالا نمی‌شد با پول بیت‌المال و توی سفر هیات دیپلماتیک برای آینده‌ات تصمیم نگیری؟»

  نوشین_جعفری

انتشار فایل صوتی نوشین جعفری عکاس زندانی در اوین و واکنش سخنگوی قوه‌قضائیه نسبت به این موضوع، واکنش‌های زیادی در فضای مجازی برانگیخت. اسماعیلی گفت «بدیهی است که ما در زندان‌هایمان تماس متهم با بیرون را داریم و اینکه فرد ادعا کند من تحت فشار هستم، آیا این ادعا درست است؟» برخی از کاربران در فضای مجازی درباره نحوه اعتراف‌گیری در دستگاه‌های امنیتی کشور نوشتند.