چگونه اسپمرها را دور بزنیم؟

در واقع این افراد یک تصویر مجهز شده به سرویس‌های ردیابی داده را به افراد ارسال می‌کنند، از آنجا که بارگذاری تصاویر به‌صورت پیش‌فرض در اکثر سرویس‌‌دهندگان ایمیل به‌صورت خودکار انجام می‌شود، قربانیان این روش بسیار زیاد هستند. با این حال با یک ترفند ساده و غیرفعال کردن بارگذاری خودکار می‌توان مانع از ردیابی خود توسط ایمیل‌های دریافتی شد.

  غیرفعال کردن دانلود خودکار تصاویر در جی‌میل

در جی‌میل دو حالت برای بارگذاری تصاویر وجود دارد یا تصاویر به‌صورت خودکار بارگذاری شده یا قبل از دانلود تصاویر از شما سوال پرسیده می‌شود.

در کامپیوتر خود وارد حساب جی‌میل شوید.

روی آیکون چرخ‌دنده کلیک و گزینه Setting را انتخاب کنید.

از بخش Image گزینه Always display external images را انتخاب کنید.

روی گزینه Save Changes در بخش پایینی صفحه کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شود.

  غیرفعال‌سازی دریافت خودکار تصاویر در نسخه اندروید جی‌میل

اپلیکیشن جی‌میل را باز کنید و آیکون منو (≡) را لمس کنید. صفحه را به پایین اسکرول کرده و گزینه Settings را انتخاب کنید. حساب جی‌میلی را که مایل به تغییر تنظیمات آن هستید، انتخاب کنید. از پنجره باز شده گزینه Ask before displaying external images را انتخاب کنید.

  غیرفعال کردن بارگذاری خودکار تصاویر ایمیل در Windows Mail

بر روی آیکون چرخ دنده در پایین صفحه سمت چپ کلیک کنید. از منوی باز شده در بخش راست صفحه گزینه Reading pane را انتخاب کنید.

از بخش پایین صفحه دو گزینه Automatically download external images and style formats except S/ MIME Mail و Automatically download external images and style formats for S/ MIME Mail را غیر فعال کنید. اگر در این نرم‌افزار بیش از یک اکانت دارید، تیک Apply to all accounts را بزنید.

  غیرفعال‌کردن بارگذاری خودکار تصاویر ایمیل در سایر سرویس‌دهندگان شمار ارائه‌دهندگان خدمات ایمیل بسیار زیاد است. با این حال در اکثر مواقع می‌توانید تنظیمات مربوط به دریافت محتوای درون ایمیل را در بخش Setting یا Preferences تغییر دهید.نرم‌افزارهای نامبرده در این آموزش اعم از مایکروسافت میل یا نرم‌افزار ایمیل موجود در iOS و Mac امکان استفاده از چندین ایمیل با سرویس‌دهندگان مختلف را فراهم می‌کنند.