سوگل ثابت‌فر، بنیانگذار این استارت‌آپ است. او فارغ‌التحصیل رشته کامپیوتر از دانشگاه الزهرا است و به محض تمام شدن درسش، با شتاب‌دهنده مپس آشنا شد. این شتاب‌دهنده پیشنهاد مطالعه در حوزه‌ پزشکی را به او داد و او به ایده شفاجو رسید.

خانم ثابت‌فر در مورد تشکیل استارت‌آپش می‌گوید: شفاجو، از سال ۹۲ در حوزه‌ سلامت شروع به کار کرده؛ اما ایده‌ اولیه آن تفاوت زیادی با شکل فعلی این استارت‌آپ داشت.

توجه ما در ابتدا روی جامعه‌ پزشکان بود. اما کم‌کم توجهمان را بیشتر به کاربران منعطف کردیم. هم‌اکنون در شفاجو سه سرویس ارائه می‌شود:

 رژیم آنلاین که کاربران در آن درخواست رژیم خود را ثبت می‌کنند و کارشناس تغذیه، متناسب با شرایط، رژیم مناسب را به آنها ارائه می‌دهد.

 آزمایش‌خوان که کاربران در آن، عکس جواب آزمایش خود را برای ما می‌فرستند و این جواب، توسط کارشناسان علوم آزمایشگاهی و خون ما، صرفا به فارسی ترجمه می‌شود و برای ادامه روند درمان، به متخصص مربوطه ارجاع داده می‌شوند.

 وبینار پزشکی که اندکی با مفهوم رایج آن تفاوت دارد. به این صورت که در جلسات آنلاین که در مورد یک موضوع خاص طرح می‌شود، پزشک به ۱۰ سوال رایج پاسخ می‌دهد و چنانچه شرکت‌کنندگان پاسخ سوال خود را دریافت نکردند، می‌توانند مستقیما آن را از پزشک بپرسند. او در مورد نقشی که خودش در شفاجو دارد و کار سایر اعضای تیم می‌گوید: من، تحصیلاتم در رشته‌ کامپیوتر بوده و در ابتدا برنامه‌نویسی می‌کردم. اما بعد از مدتی دیدیم که تعداد برنامه‌نویسان زیاد شده است، بنابراین هرکار دیگری را که روی زمین مانده باشد انجام می‌دهم. دیگر اعضای تیم هم به همین صورت عمل می‌کنند. در کل، بحث‌های بیزینسی و مالی، برای اجرا در اولویت هستند.

تیم، از سال ۹۲ تا الان، چند بار تغییر پیدا کرده است و از چالش‌های اصلی ما، بحث تشکیل تیم منسجم و نگهداری نیروی انسانی بوده است. دیگر بنیان‌گذاران، تیم را ترک کردند و فقط من ماندم. باید توجه داشت که شرایط مالی در روند ادامه کار یک استارت‌آپ بسیار تاثیر‌گذار است و افراد بعضا ترجیح می‌دهند تا یک کار کارمندی با حقوق ثابت داشته باشند. بحث دیگر، بحث شفافیت است؛ یعنی افراد تیم مشکلات را با هم راحت در میان بگذارند و مشکلات روی هم انباشته نشود.

Ecomotive.ir