اثرگذاری  با «مخزن کوسه»!

خانم کورکوران در مارس ۱۹۴۹ در نیوجرسی آمریکا متولد شد. در کالج توماس آکویناس تحصیل کرد و در سال ۱۹۷۱ فارغ‌التحصیل شد و بعد از آن تقریبا به مدت یک سال به معلمی مشغول شد. اما واضح بود که او خواسته بزرگ‌تری داشت. کورکوران می‌خواست رئیس خودش باشد. او شغل‌های متعدد و مختلفی عوض کرد و در نهایت تصمیم گرفت کسب‌وکار خودش را راه‌اندازی کند. بنابراین ۱۰۰۰ دلار از یکی از دوستان نزدیکش قرض گرفت و در راه‌اندازی کسب‌وکاری در صنعت املاک که آن را «گروه کورکوران» نامید، مشارکت کرد.

کورکوران مهارت‌های کارآفرینی تحسین‌برانگیزی داشت، چرا که توانست آن ۱۰۰۰ دلار را به میلیون دلار تبدیل کند. در سال ۲۰۰۱ او شرکت بزرگ املاک خود را به ارزش حدود ۷۰ میلیون دلار فروخت. کورکوران بارها اشاره کرده که هیچ‌گاه در مدرسه یا کالج دانش‌آموز برتر نبوده، اما استفاده از استعدادهای کارآفرینی درونی، او را به این جایگاه رسانده است.

بعد از اینکه شرکتش را فروخت، ثروتش به‌عنوان یک کارشناس املاک بیشتر هم شد و در عرصه املاک نیویورک به‌عنوان شخصیتی برجسته ظاهر شد و در واقع مسیر کاری او به‌عنوان سرمایه‌گذار از همین جا شروع شد.

کورکوران شخصیت رسانه‌ای شناخته شده‌ای است و به‌عنوان یکی از فعالان صنعت املاک در برنامه‌های ثابت شبکه‌های تلویزیونی آمریکا ظاهر می‌شود. چند بار هم به‌عنوان میهمان در شوهای تلویزیونی حضور یافته است. او در نشریات هم حضور فعالی دارد و مطالبی در حوزه کاری خود منتشر می‌کند. او اغلب به‌عنوان سخنران در رویدادهای کسب‌وکار دعوت می‌شود و در سخنرانی‌های خودش لحن بسیار انگیزشی و الهام‌بخشی دارد.

علاوه بر همه اینها، کورکوران مشاور کسب‌وکار است و از طریق یک برنامه تلویزیونی تخصصی به نام «مخزن کوسه» (Shark Tank) که در ۹ فصل پخش شد، در استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپای کارآفرینان جدید سرمایه‌گذاری کرد و در عوض، درصدی از سهام آن شرکت‌ها را دریافت کرد. کورکوران در کل ۹ سری این شوی تلویزیونی ۵۲ قرارداد جدید بست و ۸ کسب‌وکاری که در در فصل اول این برنامه در آنها سرمایه‌گذاری کرده بود، به موفقیت بسیار زیادی رسیدند. اندازه کل سرمایه‌گذاری او به‌طور میانگین به ۱۱۳میلیون و ۱۰۳ دلار می‌رسد.

او در مشارکت با یک برنامه رادیویی، بر ساخت پادکست‌هایی هفتگی به نام Business Unusual متمرکز شد که بسیار پرطرفدار شد و یکی از بالاترین میزان دانلود پادکست‌های کسب‌وکار در سال ۲۰۱۷ را به خود اختصاص داد.

روحیه کارآفرینی باربارا کورکوران بسیار ستودنی است. او کتاب‌های پرفروشی در زمینه کسب‌وکار و سرگرمی دارد. رویکرد پراشتیاق او نسبت به کارآفرینی و زندگی، تاثیر زیادی بر تاجران و کارآفرینان جوان دارد. او در حال حاضر در نیویورک زندگی می‌کند.