تجربه کی اف سی در استانبول

 کی‌اف‌سی

استانبول

برند کی‌اف‌سی معرف حضور همه هست و قبلا در موردش صحبت کرده بودیم این بار می‌خوام در رابطه با کی‌اف‌سی و چیزایی که می‌تونیم با قیمت اخیر دلار  توش بخوریم صحبت کنم.

میشه گفت کی‌اف‌سی توی تمام فست‌فودهای زنجیره‌ای دنیا مطمئن‌ترین و با‌آبروترین برند محسوب میشه؛ به‌ویژه توی مرغ و با توجه به اینکه طبخ مرغ مسائل و نامحبوبی خودشو داره، مرغ رو به یه حالت بسیار محبوب و خوشمزه و مطبوع در‌میاره.  قبلاً گفتم که یه انتخاب ثابت دارم اینجا و همیشه ازش دابل زینگر سفارش می‌دم که دوتا فیله درسته تند مرغ داخل برگرش هست و می‌دونید که اینو همیشه به شکل منو سفارش می‌گیرن و ترکیش هم میشه کامپانیا؛ بغل دستش اگه یه واحد پول بدیم که رقم خیلی پایینی محسوب میشه، کنارش یه سیب‌زمینی و نوشابه هم می‌ذارن؛ نوشابه هم طعم‌های مختلف داره که می‌تونیم از بین اون‌ها انتخاب کنیم که من طرفدار فانتا هستم. این‌سری من سفارش‌های متنوعی دادم، مثلا یک بار اکستریم سفارش دادم که یدونه  برگر زینگر داره که با دبل زینگر فرقش اینه که شما توی دبل زینگر دوتا فیله مرغ تند داری داخل برگر، اما زینگر یه‌دونه داره و اونم تنده. کنارش چهار تا ‌هات‌شات داره که اونم تیکه‌های کوچیک تند مرغه و سالاد داره داخلش، سالاد معروف کلم که محبوب خیلیاست و شیرینم هست.یکی از انتخابای دیگه‌ای که ما می‌تونیم جایی مثل ترکیه توی کی‌اف‌سی داشته باشیم، دوروم هست که به زبان ترکی و به معنی لقمه است؛ مرغ لای یک نان لواشی پیچیده شده که به‌نظر کوچیک میاد و کنارش‌هات‌شات داره و سیب‌زمینی و نوشابه که اونم انتخاب خوب و خوشمزه‌ای می‌تونه باشه.

دوروم ۱۷ لیره حالا اگر که ضربدر نرخ ارز اون روز بکنیم قیمت ارزون برامون در‌میاد که قدیما برای ما خیلی ارزون بود، ۱۷ لیر که حدود ۱۷ هزار تومان در می‌اومد، ولی الان همون ۱۷ لیر چهل و خورده‌ای تومان برامون در می‌آد.

توی رنج قیمت یه دونه منوی اکونومی هم داره و از اسمش معلومه که قیمت بهتری داره، ۱۳ لیر برای یک وعده غذا و سیب‌زمینی و نوشابه.هر غذایی که بخوایم بخوریم همین طوره و از این ارزون‌تر اگه بخوام غذایی در ترکیه بهتون پیشنهاد کنم شاید لاحماجون (لحم‌معجون) باشه که اونم خیلی ارزون‌تر درنمی‌آد یعنی دو تا لاحماجون چهارونیم لیری به اضافه نوشابه و اینهای کنارش ۱۲ یا ۱۳ لیر درمیاد که اونم حدود ۳۰ هزار تومان میشه.

ولی همچنان کی‌اف‌سی یک غذای خوشمزه و یک تجربه خوبه و کلا ترکیه جاییه که خوردن داره و توصیه می‌کنم.