به گزارش «دنیای اقتصاد»، در زمانی که رژیم سابق تصمیم گرفت بخشی از اراضی عباس‌آباد را به نظامیان ذی‌نفوذ واگذار کند، کاربری باغ صبا نیز تغییر کرد و مالکان اراضی این ناحیه بعضا زمین‌های خود را به نظامیان فروختند. در نتیجه اولین ساکنان این محله در شکل مدرن آن، نظامیان بوده‌اند، هر چند بافت اجتماعی ساکن در این محله به تدریج پس از انقلاب اسلامی تغییر کرد و اکنون طبقه متوسط ساکن باغ صبا هستند.

این محله به‌دلیل قرار گرفتن در هسته مرکزی شهر و قابلیت دسترسی به همه نقاط تهران، به مرکز ساختمان‌های اداری و دفاتر شرکت‌ها و کسب‌وکارهای تجاری متوسط و بزرگ تبدیل شده است. در واقع محله باغ صبا نیز همچون برخی دیگر از محله‌های مناطق ۶ و ۷ تهران به تدریج با تغییر کاربری بافت‌های مسکونی به تجاری تحت تاثیر تقاضای بالا برای این موضوع قرار گرفته و در نتیجه این روزها کاربری اداری آن بر مسکونی غلبه یافته است. با وجود این از آنجاکه کاربری اداری به اندازه کاربری‌های تجاری به لحاظ ترافیکی دردسرساز و جاذب سفر نیست، ساکنان این محله از بابت تحمیل ترافیک تحت تاثیر غلبه واحدهای اداری در رنج نیستند. با این حال کمبود پارکینگ عمومی در این محله یک مشکل مهم است، ضمن اینکه اهالی برای استفاده از خودرو و خروج از محله با طرح ترافیک روبه‌رو می‌شوند که هزینه مضاعفی برای آنها به همراه دارد. از نقاط ضعف این محله که روزگاری یکپارچه باغ و خرمی بوده، کمبود فضای سبز و سرانه‌های تفرجی است؛ در عین حال نقطه قوت محله باغ صبا نیز سهم بسیار ناچیز بافت فرسوده از عرصه این محله است.

از سوی دیگر اغلب ساختمان‌های اداری در باغ صبا بخشی از فضای بام خود را به شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای تلفن همراه برای نصب آنتن اجاره داده‌اند که قرار گرفتن در معرض این امواج مطلوب بسیاری از اهالی نیست. با این حال فراموش نشود تقریبا هیچ محله‌ای در تهران وجود ندارد که از این نظر کاملا پاک و فاقد آنتن‌های مخابراتی باشد. قیمت هر مترمربع آپارتمان مسکونی نوساز در باغ صبا درحال‌حاضر بین ۱۶ تا ۱۹ میلیون تومان است.