دیدار بزرگ‌ترین مرکز موزه‌ای جهان

«موسسه اسمیتسونین» (Smithsonian) بزرگ‌ترین مرکز تحقیقاتی و موزه‌ای جهان است که در سال ۱۸۴۶ و در واشنگتن افتتاح شده است. این موسسه سالانه حدود ۳۰ میلیون بازدیدکننده دارد. این مجموعه که تحت نظارت دولت کار می‌کند، سالانه ۲/ ۱ میلیارد دلار بودجه دریافت می‌کند؛ به همین دلیل هزینه ورود به این مجموعه برای افراد در هر فصل و زمانی رایگان است. ساختمان‌ها و موزه‌های این موسسه لزوما در واشنگتن قرار نگرفته‌اند، بلکه برای سهولت در امر بازدید و همچنین فراهم کردن امکان آشنا شدن افراد با بخش‌های مختلف موزه، ساختمان‌ها در ایالت‌ها و شهرهای مختلف قرار گرفته‌اند. افراد می‌توانند با مراجعه به سایت‌های مرتبط، آدرس و مکان دقیق هر ساختمان و موزه را پیدا کنند.  مجموعه موزه موسسه اسمیتسونین شامل ۱۹ موزه و گالری، پارک ملی جانورشناسی و ایستگاه‌های مختلف تحقیقاتی می‌شود. حدود ۱۳۷ میلیون از اشیایی که داستان آمریکا را تعریف می‌کنند در این مجموعه قرار گرفته‌اند؛ این به آن معنا است که اگر برای هر شیء یک دقیقه زمان بگذارید و روز و شب به بازدید از موزه مشغول باشید، بعد از ۱۰ سال موفق می‌شوید ۱۰ درصد این موزه را ببینید! پس بهتر است قبل از بازدید از موزه به خوبی تحقیق کنید و تمرکز خود را روی یک یا دو موزه بگذارید تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید و زمان خود را بهتر مدیریت کنید.

از موزه‌های مهم این مجموعه می‌توان به موزه ملی پست آمریکا، موزه ملی تاریخ طبیعی آمریکا، موزه ملی سرخ‌پوستان ایالات متحده، موزه ملی هوافضا، موزه ملی آمریکا، پارک ملی جانورشناسی و نگارخانه ملی پرتره اشاره کرد.

همچنین از معروف‌ترین جاذبه‌های این مجموعه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  کفش‌های دوروثی گیل: این کفش‌ها که مربوط به بازیگر اصلی فیلم جادوگر شهر اُز است، در موزه ملی تاریخ آمریکا قرار دارد. این فیلم در سال ۱۹۳۹ ساخته شده است.

  متن اصلی سرود ملی آمریکا: این متن که در سال ۱۸۱۴ نوشته شده است، به‌عنوان سرود ملی آمریکا شناخته می‌شود و متن اصلی آن در موزه ملی تاریخ آمریکا قرار دارد.

  تالار جواهرات: در این تالار می‌توان جواهرات و سنگ‌های قیمتی بسیار زیادی مشاهده کرد. این تالار در موزه ملی تاریخ طبیعی آمریکا قرار دارد.

  هواپیمای برادران رایت: نمونه اولیه هواپیمایی که برادران رایت در سال ۱۹۰۳ ساخته‌اند، در موزه هوافضا قرار دارد.

  بخش فرماندهی و خدمات آپولو ۱۱: این بخش از فضاپیمای آپولو که روی ماه فرود آمد در بخشی از موزه هوافضا قرار دارد.