پیده در قلب استانبول

  پیدم

 pidem

مرکز خرید جواهر

ایام حراج بعد از سال نوی میلادیه و خیلی‌هامون به فکر اینیم که یه سر بریم ترکیه و هم فال باشه برامون و هم تماشا و غذا هم یکی از اضلاع جذاب سفر محسوب میشه و من هم قصد دارم چند جای ارزان ولی معروف و محبوب معرفی کنم که خیالم راحت باشه همه می‌تونن ازش استفاده کنن و لذت ببرن. و غذا هم ترکی باشه و به نوعی با هدف صرفه جویی همش فست فود نخورن.

پیده که من بهش میگم پیتزای ترکی، خیلی شبیه پیتزا و بربریه! به این شکل که گوشه‌های بربری رو جمع کنی و روش مواد پیتزا بریزی یه جورایی همون پیده می‌شه! خیلی دوست داشتنی و محبوبه که البته هرچی تو ایران خوردم بد بوده و کلا تو ایران هرچی غذ‌ای ترکی خوردم بد بوده! نمی‌دونم چرا این‌طوری می‌شه! مگه خیلی سخته نفر بفرستیم آموزش ببینه یا نفر بیاریم آموزش بدن؟

و تو ترکیه هم خیلی جاها بد بوده اما پیدم بد نیست، یک فست فود تخصصی و زنجیره‌ایه که انواع طعم‌ها رو داره و اکثرش خوب و دوست داشتنی است. قیمتش هم مناسبه یه جورایی ۲ تا پیده به سه نفر می‌رسه و هر پیده حدود بیست و پنج هزار تومانه. و واقعا زود غذا رو تحویل میده، مثل پیتزا نیست که خیلی طول بدن و فرهای حرفه‌ای و سفارش‌های بالا باعث این اتفاق خجسته‌س.

مدیرش نمی‌ذاشت عکس بگیرم! خلاصه مقاومت کردم و عکس گرفتم! چه حرفا و چه کارا! باورم نمیشه هنوز هم از این مدیرها هست! برادر خودتون سایت دارید و عکس‌هاتون همه جا هست این چه طرز رفتاره؟ انگار می‌خوام از دختر دم بختش عکس بگیرم!

از پیده‌ها راضی بودیم خوشمزه و داغ منتها به هیچ عنوان سس نداشتن، هی اصرار کردم از یه گوشه یه سسی دربیاد دیدم نه واقعا ندارن و اصلا کنار غذا سرو نمی‌کنن و این بر‌ای ما یه کم غریب بود.

قیمت پیده‌ها متفاوته و گوشتی‌ها گرون‌تره و پنیر خالی ارزون‌تر.

نوشابه واقعا گرونه، یک پپسی حدود ۱۰ هزار تومان بود، درسته ارزش پول ما کم شده اما دیگه زمانی هم که این اتفاقا نیفتاده بود نسبت به ایران عجیب گرون‌تره و یک عده می‌گن که خب خیلی خوشمزه‌تر هم هست اما من چون کم مصرف می‌کنم نظر هم نمی‌دم. دوغ‌هاشون هم با دوغ ما متفاوته من دوغ‌های خودمون رو ترجیح میدم، اما ترکا یه دوغ کف دار دارن عالیه واقعا، خودشون می‌گن köpüklü ayran تو لیوان‌های مسی سرو می‌کنن و باحاله یه عالمه کف غلیظ روش داره که وقتی می‌خوری سبیل چاپ می‌کنه پشت لب! رفتید امتحان کنید.