یک تجربه شرکتی

  تهیه غذای پدیده نو

غذای شرکتی

یکی از دغدغه‌های همه ما کارمندها اینه که غذای ظهر رو چه کنیم و حالا اگر خودمون می‌گیریم چه کنیم و یا اگر شرکت می‌ده چه کنیم؟ و این بار من از تجربه خودم در این مورد می‌گم و بیشتر به ورژن اگر شرکت غذا بده مربوطه و نمی‌شه خودمون ازش تهیه کنیم؛ چون دوره و به عموم محله‌های تهران غذای تکی ارسال نمی‌کنه.

ما با این تهیه غذا همکاری می‌کنیم برای شرکت خودمون، همکارها می‌گن کباب‌هاش خوبه، خورش‌هاش نه.

از چند تا مشتری پرسیدم چرا خوب نیست؟ گفتن: چون بسته‌بندی‌اش خوب نیست سرد میشه، منظورشون بسته‌بندی فومه، ما با مدیرش صحبت کردیم گفتن: بسته‌بندی جدید و عالی‌مون تو راهه! ما هم برای امتحان سفارش دادیم و البته زیر ده تا سفارش قبول نمی‌کنن (اینم قابل توجه شرکت‌های کوچیک). هزینه ارسال نداره، بیست مدل غذای شرکتی هر کدوم هشت هزار و پانصد، خودشون میگن پلوی ایرانی هندی رو باهم قاطی می‌کنن و اصطلاح آشپزخونه‌ای‌اش می‌شه: پلو قاطی! اما امکانش هست؟ من که فکر نمی‌کنم با این قیمت‌های امروزی ممکن باشه!

ظرف غذا انقدر پر بود که شکل مربع‌اش از دست رفته بود! معلوم نبود چون برای نمونه اومده بود برنجش آنقدر زیاد بود یا عادی‌اش!  جوجه خیلی خوشمزه بود و حجمش هم خیلی زیاد بود، من و یکی از همکارام با هم خوردیم جفت‌مون هم راضی بودیم؛ البته بگم که کمی هم چرب بود.

کوبیده هم خیلی خوشمزه بود و ازش تیست کردم؛ منتها حجم برنج خیلی زیاد بود، یعنی وقتی همکارم که آقا هم هست کامل کوبیده رو خورده بود باز برنجش مونده بود، با اینکه کم غذا نیست.

چلو خورش قیمه رو نگه داشتیم برای فردا، و فرداش گرم کردیم و خوردیم اونم خوب بود در مجموع، جای سیب‌زمینی هم کلی چیپس بود.

خلاصه در کل به نظرم نسبت به قیمتش خوبه، ماهی، باقالی پلو با ماهیچه و... تو پک بیست مدل غذاش هست، بسته‌بندی هم معمولیه، به کل تهران ارسال داره.

اما مهم تر از اینا چندتا نکته رایج در مورد تهیه غذاها هم بگم، یک اینکه راسته که بعد یک مدت کیفیت کاهش پیدا می‌کنه (کلا این خصلت مشتری مداری تو همه شغل‌ها تو ایران ضعیفه) وقتی از جایی غذا می‌گیریم تناسب بین قیمت و غذا رو هم ببینیم و اینکه غذا حداقل نیم ساعت تو راهه و توقع غیرواقعیه که غذا مثل غذای خونگی یا رستوران باشه و این قسمت رو هم باید ما کارمندا رعایت کنیم.