حسن_آقامیری

انتشار اخباری درباره خلع لباس یک روحانی که در فضای مجازی خصوصا اینستاگرام طرفداران زیادی دارد، بحث‌های فراوانی در شبکه‌های اجتماعی به راه انداخت و مدافعان و مخالفان در باره این موضوع مطالب زیادی نوشتند. مخالفان آقامیری او را به زدن حرفهای خلاف دین در لباس دین متهم کردند. از آن سو، سیداحمد خمینی فرزند سیدحسن در واکنش به این خلع لباس شدن نوشت: «تن آدمی شریف است به جان آدمیت، سید جان عزیزتر میشی.»

  کودک_کار

انتشار فیلمی از دو کودک کار گلفروش کرمانی که از سوی شخصی مجبور به خوردن گُل می‌شوند احساسات عمومی را شدیدا جریحه دار کرد و واکنش‌های زیادی در فضای مجازی خصوصا از سوی سلبریتی‌ها به‌دنبال داشت. پس از انتشار این ویدئو، دادستان عمومی و انقلاب کرمان، از بازداشت متهم اصلی خبر داد. برخی از کاربران درباره انحطاط فرهنگی، اجتماعی و شخصیت فردی در جامعه امروز ایران نوشتند.

  شایعات_مشکوک

در هفته‌ای که گذشت برخی از شایعه‌ها از جمله شایعه ورشکستگی یکی از بانک ها، شایعه استعفای ظریف، شایعه خروج ایران از برجام، شایعه قتل خاوری در کانادا و نیز شایعه دریافت عوارض از تونل‌های تهران بخش زیادی از مطالب فضای مجازی را به خود اختصاص داد. هر چند که همه این شایعات از سوی منابع رسمی تکذیب شدند.

  #خبر_خوب

طی روزهای گذشته با پست وزیر ارتباطات راجع به خبرخوب، هشتگی به همین نام به راه افتاد و در شبکه‌های اجتماعی داغ شد. وزیر قرار بود درباره پرتاب ماهواره پیام، خبری خوب منتشر کند. یکی از کاربران در واکنش به خبر خوب وزیر پرسیده بود که حامله‌ای؟ وزیر هم در برنامه حالا خورشید گفت« از شوخی‌های مردم زیر پست خبر خوب بسیار خندیدم. در جواب کسی که نوشته بود «حامله‌ای» می‌خواستم بنویسم بله(!) حامل پیام خوبی هستم.»