ابوالفضل احمدی در محفل انس با حامیان شهرستان خرم‌دره با بیان اینکه کمیته امداد با هدف حمایت از اقشار نیازمند و دهک‌های پایین جامعه تاسیس شده است، اظهار کرد: در حال حاضر این نهاد در شهرستان ۱۷۵۰ خانوار تحت پوشش خود قرار داده است که جمعیتی بالغ بر ۴۰۰۰ نفر را شامل می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه جمعیت تحت پوشش کمیته امداد به صورت مستمر در حال کاهش و افزایش است، ادامه داد: توانمندسازی مددجویان با اعطای وام‌های اشتغال یکی از راهکارهای خروج افراد از چرخه حمایتی امداد است که در همین راستا 83 مورد وام اشتغال طی 9 ماهه گذشته در خرم‌دره پرداخت شده که اشتغال ۱۰۰ نفر را در پی داشته است.

 

احمدی با بیان اینکه از محل صدقات منازل و معابر مبلغ ۲۸۸ میلیون تومان در شهرستان جمع‌آوری شده است، افزود: با توجه به شائبه‌های ایجاد شده در فضای مجازی، همه کمک‌هایی که در شهرستان جمع‌آوری می‌شود به صورت صد درصدی در خود شهرستان هزینه می‌شود.

 

وی با بیان اینکه برای ۸۲ یتیم تحت پوشش کمیته امداد  ۴۷۳ نفر حامی داریم، گفت: برای ۱۵۸ فرزند محسنین نیز ۳۲۹ نفر حامی محسنین وجود دارد.

 

وی تصریح کرد: محسنین شامل کودکانی هستند که دارای سرپرست بوده اما سرپرست آن‌ها به نوعی بیمار یا بدسرپرست است.

 

احمدی با اشاره به اینکه سرانه هر حامی در حوزه اکرام ماهانه ۵۶ هزار تومان و سرانه حامی محسنین ماهانه ۵۷ هزار تومان است، بیان کرد: طی ۹ ماهه گذشته از سال ۲۴۰ میلیون تومان از طریق طرح اکرام و ۱۷۰ میلیون تومان نیز از طریق اجرای طرح محسنین در شهرستان جمع‌آوری شده است‌.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.