چرا «لوسیزن» بهترین زمان سفر است؟

«لوسیزن» یا «فصل کاهش سفر» به فصلی که در آن درخواست برای سفر بسیار پایین است، گفته می‌شود. برای مثال در یک منطقه گرمسیر، فصول سرد را به‌عنوان لوسیزن در نظر می‌گیرند و در مناطق سردسیر، فصول گرم را به‌عنوان لوسیزن می‌شناسند. در این فصل رقابت بین آژانس‌های مسافرتی بسیار بالا است. هر کدام از این آژانس‌ها می‌خواهند جلوتر از دیگری قرار بگیرند. اما این فصل فقط یک برنده دارد؛ و آن هم کسی نیست جز شخص گردشگر. اما چرا گردشگر، برنده اصلی فصل کاهش سفر است؟

در لوسیزن به‌دلیل کم‌بودن مسافر و خلوت بودن هتل‌ها و رستوران‌ها، سرویس‌دهی بسیار ارزان‌تر و با کیفیت‌تر خواهد بود؛ به همین دلیل پولی که در ازای خدمات پرداخت می‌کنید به صرفه خواهد بود.مکان‌های گردشگری در شهرهای مختلف معمولا شلوغ هستند و مسافران مجبورند در صف‌های طولانی منتظر باشند تا بتوانند بلیت بخرند و وارد مجموعه شوند. ولی اگر در لوسیزن سفر کنید نیازی نیست در این صف‌های طولانی منتظر باشید و می‌توانید راحت‌تر و حتی ارزان‌تر وارد یک مجموعه شوید. همچنین پیدا کردن بلیت قطار و هواپیمای ارزان نیز ساده‌تر می‌شود.

در لوسیزن ارتباط برقرار کردن با افراد و فروشنده‌های محلی بسیار ساده‌تر خواهد بود. در «های‌سیزن» یا فصل شلوغ، مغازه‌‌ها پرجمعیت می‌شوند و نمی‌توان با فروشندگان صحبت کرد و کالاهایی که می‌فروشند را بررسی کرد. همچنین در فصل کاهش سفر، خرید کردن از مراکز خرید نیز بسیار راحت‌تر خواهد بود. تخفیف‌هایی که در فروشگاه‌ها (چه محلی و چه در مراکز خرید) به شما داده می‌شود لذت خرید کردن را چند برابر می‌کند.اما بدترین چیز شاید همین باشد که به مقصد مورد علاقه خود بروید و با وضعیتی مواجه شوید که در آن افراد زیادی خواهان استفاده از چیزهایی باشند که شما طالب استفاده از آنها هستید! شاید مهم‌ترین نکته سفر در لوسیزن این باشد که لازم نیست برای استفاده از امکانات یک شهر با افراد دیگر رقابت کنید. همچنین مطمئن باشید که در این فصول با هزینه بسیار کمتری می‌توانید از امکانات گردشگری یک منطقه استفاده کنید. می‌توانید پس‌انداز و از نقاط بیشتری بازدید کنید.