لپ‌تاپ‌هایی برای رقابت در  2019

  Notebook ۹Pen

با وجود اینکه نمایشگاه CES ۲۰۱۹ چند هفته دیگر برگزار می‌شود و اکثر شرکت‌ها محصولات خود را در این رویداد معرفی خواهند کرد، با این حال سامسونگ از همین حالا شروع به معرفی محصولات خود کرده است.

سامسونگ به تازگی نسخه بهبودیافته لپ‌تاپ Notebook ۹Pen را معرفی کرده است. این لپ‌تاپ پیش از این در اندازه ۱۳ اینچی عرضه شد اما حالا شاهد عرضه نسخه ۱۵ اینچی هم هستیم. نسخه معمولی این لپ‌تاپ البته مدل بزرگ‌تر داشت، اما حالا نسخه تبدیل‌شونده آن هم بزرگ شده است.

یکی از بزرگ‌ترین امکانات لپ‌تاپ

Notebook ۹Pen قلم S Pen بهبودیافته است. همانند گوشی هوشمند نوت ۹ این قلم سرعت بالاتری دارد و دو برابر سریع‌تر شده است. همچنین سامسونگ به شما امکان شخصی‌سازی بیشتر قلم را می‌دهد و می‌توانید شکل طراحی خود را تغییر دهید. می‌توانید این قلم را در رنگ زرد تهیه کنید که یک ترکیب رنگی تازه از سوی سامسونگ است.

بقیه امکانات لپ‌تاپ Notebook ۹Pen هم همانند نسخه سال پیش است. یکسری تغییرات کلی به وجود آورده است. سامسونگ قول داده که پردازنده نسل هشتم اینتل در این محصول قرار داشته باشد. وای‌فای گیگابیتی و همچنین گزینه‌های درگاه‌های لپ‌تاپ هم کاملا تغییر کرده است. دو درگاه Thunderbolt ۳، یک درگاه USB-C، درگاه میکرفون و هدفون و یک اسلات میکرو‌اس‌دی در این دستگاه وجود دارد.

این لپ‌تاپ پیش از این یک حس ارزان بودن و پلاستیکی بودن داشت. همچنین باتری آن هم دوام جالبی نداشت. سامسونگ اعلام کرد که این محصول در سال آینده عرضه خواهد شد، اما تاریخ دقیقی ارائه نداده است.

  لپ‌تاپ هیبریدی Gram۲-in-۱ ال‌جی

بازار لپ‌تاپ‌های هیبریدی داغ است و ال‌جی هم پس از معرفی سبک‌ترین لپ‌تاپ ۱۷ اینچی جهان حالا یک محصول هیبریدی معرفی کرده است. ال‌جی Gram۲-in-۱ دارای صفحه‌نمایشی ۱۴ اینچی از نوع IPS و با وضوح ۱۰۸۰p است که می‌توانید آن را به شکل ۳۶۰ درجه از لولا خم کرده تا به‌عنوان تبلت از دستگاه استفاده کنید.

این صفحه‌نمایش همچنین از قلم Wacom برای یادداشت‌برداری و طراحی پشتیبانی می‌کند. درون جعبه این مدل همچنین یک قلم Wacom AES ۲.۰ با تشخیص ۴۰۹۶ سطح فشار و زاویه قلم قرار گرفته و روی صفحه‌نمایش نیز از شیشه مقاوم گوریلا گلس ۵ پوشیده شده است.

ال‌جی گرم هیبریدی از نسل هشتم تراشه اینتل Core i۷ استفاده کرده و به ۸ یا ۱۶ گیگابایت حافظه رم DDR۴ مجهز است. این دستگاه در دو نسخه با حافظه ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایتی M.۲ عرضه شده و از گرافیک Intel UHD ۶۲۰ استفاده می‌کند. ال‌جی Gram ۲-in-۱ یک باتری ۷۲ وات ساعتی دارد که به ادعای ال‌جی انرژی لازم برای ۵/ ۱۹ ساعت فعالیت را تامین می‌کند.

لپ‌تاپ ۲-در-۱ ال‌جی همچنین دو درگاه USB-A ۳.۱ به همراه یک درگاه USB-C داشته و همچنین درگاه‌های جک هدفون، کارت حافظه microSD و HDMI و همچنین اتصالات بی‌سیمی مثل WiFi ۸۰۲.۱۱ac و بلوتوث ۰/ ۵ برای آن در نظر گرفته شده است. گرم جدید تنها ۱۴/ ۱ کیلوگرم وزن و ۹/ ۱۷ میلی‌متر ضخامت داشته و در رنگ خاکستری تیره با نور پس‌زمینه کیبورد عرضه می‌شود. این لپ‌تاپ هیبریدی همچنین با استاندارد مقاومت نظامی MIL-STD-۸۱۰G دربرابر ضربات و شوک نیز تا حدی مقاوم است. از سایر مشخصات این مدل می‌توان به حسگر اثر انگشت و حاشیه‌های باریک صفحه‌نمایش اشاره کرد. ال‌جی Gram ۲-in-۱ قرار است اوایل سال آینده به بازار عرضه شود اما قیمت آن هنوز مشخص نشده است.