پیکسل در نبرد با سیب بزرگ

طراحی: نقطه مشترک هر دو گوشی، ترکیب فلز و شیشه‌ای است که در طراحی آنها خودنمایی می‌کند. اما فریم استیل و ضدزنگ دور آی‌فون XS مکس باعث شده این گوشی بیش از رقیب پیکسل خود به چشم بیاید. گوگل هم سعی کرده با یک طراحی ساده و البته سبک‌تر مشتریان خودش را داشته باشد. گذشته از ترکیب فلز و شیشه، هر دو گوشی در حذف درگاه ۵/ ۳ میلی‌متری هدفون، تعبیه کردن سیستم صوتی دو اسپیکره و حتی برش بالای نمایشگر شبیه یکدیگر طراحی شده‌اند. با این حال، طراحی گوشی اپل از استقبال بیشتری برخوردار بوده و نظرات مثبت بیشتری جلب کرده است.

صفحه نمایش: پیکسل ۳ ایکس ال به یک نمایشگر ۳/ ۶ اینچی از نوع اولد مجهز شده که رزولوشن ۲۹۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل (+QHD) دارد. در آن طرف قضیه، آی‌فون XS مکس از وجود پنلی اولد (سوپر رتینا) با اندازه ۵/ ۶ اینچی سود می‌برد که با رزولوشن نامعقول ۲۶۸۸ در ۱۲۴۲ پیکسل عرضه می‌شود. اگرچه یافتن این تفاوت‌های این دو گوشی در ظاهر راحت نیست، با این حال، برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که نمایشگر پیکسل ۳ ایکس ال بهترین نمایشگر به کار رفته در اسمارت‌فون‌ها تا به امروز بوده است.

دوربین: دوربین یکی از نقاط قوت گوشی‎های گوگل به شمار می‌رود به‌طوری که پیکسل ۲ حتی تا یکسال پس از انتشار جزو گوشی‌های با دوربین خوب بود. با این حال، به نظر می‌رسد دوربین فوق‌العاده هوشمند پیکسل ۳ XL با استفاده از یادگیری ماشینی برای تشخیص بهترین عکس پیشرفته‌تر باشد. آی‌فون XS Max دارای دو لنز ۱۲ مگاپیکسلی در پشت است که یکی از آنها یک لنز برای فعال کردن حالت پرتره و زوم اپتیکال است. پیکسل ۳ XL هنوز تنها یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی دارد، اما گوگل سعی کرده که با ارائه قابلیت‌های نرم‌افزاری مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، فقدان دوربین دوم و حتی سوم را جبران کند. پیکسل فقط یک لنز عقب دارد، اما گوگل یک لنز واید ثانویه در کنار دوربین سلفی اضافه کرده که گرفتن عکس‌های سلفی دسته جمعی را بهتر و راحت‌تر می‌کند. پیکسل اثرات نورپردازی مانند‌ آی‌فون را ارائه نمی‌دهد، اما قابلیت روتوش چهره را دارد.

عملکرد: پیکسل ۳ XL با چهار گیگابایتی حافظه رم و تراشه اسنپدراگون ۸۴۵، به‌‌رغم فرکانس پایین‌ترش نسبت به نمونه‌های موجود در دیگر پرچمداران اندرویدی، آن‌قدر خوب ظاهر شده که نمی‌توان ذره‌ای به آن خرده گرفت. تراشه‌های اپل نیز نیاز به تعریف ندارند و تراشه اپل A۱۲ بایونیک همچون یک غول قدرتمند، عملکردی عاری از هر گونه لگ یا کندی را رقم خواهد زد.

ویژگی‎ها: گوگل با بهره‌برداری از دستیار هوشمند، ابزار جدیدی تحت عنوان Call Screen را به پیکسل ۳ XL افزود که به جای کاربر با تماس‌گیرنده صحبت کند و از او بخواهد که خواسته‌ خود را از این تماس مطرح کند. به نظر می‎رسد، دیگر لازم نباشد کاربر زمانش را با صحبت کردن با روبات‌ها و مزاحم‌ها هدر دهد. البته پیش از این اپل سعی کرده بود با استفاده از برنامه Siri بتواند پای دستیارهای هوشمند را وارد گوشی هوشمند کند، با این حال، این نوآوری گوگل حسابی خبرساز شد. گوگل نیز با یک ویژگی جدید و با همکاری گروه‌های فرهنگی، تصاویر شخصیت‌ها، بازیگران و قهرمانان کتاب‌ها را در عکس‌ها و ویدئوهای خود قرار دادند. آی‌فون XS Max نیز با استفاده از واقعیت افزوده، زندگی را سرگرم‌کننده‌تر می‌کند. در واقع، کاربر به کمک این تکنولوژی‌ها و همین‌طور به لطف خلاقیت و دانش اپل، حالا می‌تواند با تزریق احساسات واقعی به این شکلک‌های بامزه، منظور و بیان احساسات خودمان را بهتر منتقل کرده و مخاطبانش را تحت تاثیر بیشتری قرار دهد.

باتری: باتری ۴۳۰/ ۳ میلی‌آمپر ساعتی گوشی پیکسل ۳ XL ظرفیتی بیشتر از باتری ۳,۱۷۹ میلی‌آمپر ساعتی موجود در آی‌فون XS مکس دارد که نویدبخش شارژدهی بیشتر آن است. با این حال همه چیز به تست‌های آزمایشگاهی و عملکرد این دو در واقعیت بستگی دارد. البته در تست‌ها مشخص شد آی‌فون عظیم‌الجثه اپل زمان بسیار زیادی برای شارژ شدن نیاز دارد، اما پیکسل ۳ به لطف تکنولوژی شارژ سریع کوالکام، به مراتب سریع‌تر از رقیبش شارژ می‌شود.

قیمت: گوشی‌های آی‌فون از آن دست گوشی‌های گران‌قیمتی هستند که باعث می‌شوند بعضا مشتریان موبایل را به سمت رقیب سوق دهد. به هر حال، قیمت نسخه ۶۴ گیگابایتی پیکسل ۳ ایکس ال و آی‌فون XS مکس به ترتیب قیمتی برابر با ۹۰۰ و ۱۱۰۰ دلار دارند که همین مورد یک مزیت برای گوگل به شمار می‌رود.