فودکورت به سبک ایتالیا

 علاءالدین

فودکورت جام جم

«...فود کورت (food court) گونه‌ای از رستوران‌ها و کافه‌هاست که در مراکز خرید، فرودگاه‌ها و ساختمان‌های بزرگ وجود دارد و در آنها معمولا غذاهای حاضری و فست‌فود فروخته می‌شود. تنوع غذاهای فودکورت‌ها زیاد و از آشپزخانه‌های کشورهای مختلف است که بتواند ذائقه‌های گوناگون را پاسخگو باشد.»

در این غذاخوری‌ها معمولا تهیه و مدیریت سرو غذا آسان‌تر و سریع‌تر از رستوران‌ها انجام می‌شود. هر آشپزخونه فضای جدا و مختص خودش رو نداره و روال به این شکله که می‌ریم سفارش میدیم و وقتی به هر طریقی صدامون کردن که غذا رو بگیریم دیگه باید بریم یک جایی پیدا کنیم بشینیم و غذا رو بخوریم. بعدش هم همون‌طور شلخته رها می‌کنیم و یک تیمی که به همه آشپزخونه‌ها سرویس میدن میان جمع و جور می‌کنن و....

توضیح بالا جهت آشنایی با اصل فود کورت اعلاست! حالا ما هم رفتیم علاالدین که ببینیم چقدر مشابهت هست و جدا هم مشابهت زیاده، کلی آشپزخونه بود و کلی مشتری سرعت سفارش هم خیلی خوب بود. تنوع بین غذاهای ایرانی و فست فودی بود اکثرا.

این‌بار از طریق یکی از سایت‌های سفارش آنلاین (اعتبار داشتیم و نخواستیم از جیبمون باز خرج کنیم شما هم که غریبه نیستید!) از علاءالدین (یک رستورانی هم با این نام اونجا وجود داره جدای اینکه نام فودکورت هم همینه) یک پیتزای خانواده سفارش دادیم.

این فودکورت به اکثر جاها با هزینه صفر تا ده هزارتومان غذا می‌فرسته و پیتزاهای خانواده‌اش برای بیش از دو نفره که ما سه نفر بودیم و اضافه اومد.

منصفانه بگم پیتزا چیزی کم نداشت پر از گوشت بود و مواد داخلش تازه و خوشمزه بود، البته بگم ما پیتزای دوستداران گوشت رو سفارش داده بودیم و از این نظر عالی بود، پر از زیتون‌های سیاه و سبز بود و خیلی خوشم اومد که از کیفیت کم نگذاشته بودن؛ نوع پیتزا هم ایتالیایی بود.

حالا یک توضیح هم بدم در مورد نوع پیتزاها که ایتالیایی داره و آمریکایی، ایتالیایی همون لاغر و چرب‌ها هستن که خیلی پر از مواد نیستن؛ اما آمریکایی‌ها چون مواد زیاد دارن حجم زیادی دارن. مبلغ غذا حدود ۶۰ هزار تومان بود. که خب قیمت مناسبی برای این حجم غذا محسوب می‌شه. اینم بگم که این فودکورت بالای مرکز خرید جام جم هست و خیلی‌ها که میان خرید دیگه همونجا غذا می‌خورن و با یک تیر دو نشان می‌زنن. و خود فودکورت رفتن هم یه جور تفریح شده و با خرید و ویندوشاپینگ هر از گاهی آدم‌ها میرن که تفریحی از این جنس کرده باشن و جذابیت اصلی‌اش هم اینه که هر کسی می‌تونه از یک آشپزخانه متفاوت خرید کنه و سر یک میز بشینن. و با این حساب مجبور نیستن همه از یه مدل غذا سفارش بدن. اکثر رستوران‌های این فودکورت سفارش آنلاین دارن، می‌تونید از کارهای ما بکنید!