اپلیکیشن‌های آموزشی

مِمرایز (Memrise): زبان انگلیسی، معمولا یکی از درس‌های سخت دوران تحصیل است. به ویژه وقتی پای نمره وسط باشد، حفظ کردن کلمات سخت و یادگیری گرامر از هر زمان دیگری سخت‌تر است. پیشنهاد ما برای این دسته از دانش‌آموزان و البته سایر افراد، استفاده از اپلیکیشن رایگان Memrise است که نه تنها با آن می‌توان انگلیسی، بلکه هر زبان دیگری را یاد گرفت. این برنامه از طریق بازی تعریف و املای کلمه، جمله‌سازی و شکل درست تلفظ کلمه را به کاربر آموزش می‌دهد، این آموزش در سطوح بالاتر شامل کلمات سخت‌تر نیز می‌شود.

فوتومث (Photomath): فرقی نمی‌کند، دانش‌آموز در چه مقطع و چه رشته‌ای درس می‌خواند. در هر صورت ریاضی سخت است. به ویژه زمانی که دانش‌آموز با سوالی مواجه شود که نتواند آن را حل کند یا برای حل آن نیاز به کمی راهنمایی داشته باشد. یکی از اپلیکیشن‌های کاربردی برای این افراد، Photomath است. به‌طوری که آنها می‌توانند با عکس گرفتن از سوال یا نوشتن آن، معادله را در اپلیکیشن وارد کنند. سپس اپلیکیشن راه‌حل را به‌صورت جزئی و گام به گام به دانش‌آموز یاد می‌دهد.

جدول تناوبی (Periodic Table): این برنامه فراتر از یک جدول تناوبی معمولی است. این اپلیکیشن با استفاده از سایر ابزارهای آموزشی مانند پادکست و فیلم‌ به دانش‌آموزان اطلاعات بیشتری درباره عناصر می‌دهد. البته این اپلیکیشن با ارائه مطالب در سطوح مختلف برای دانشجویان رشته‌های شیمی قابل استفاده است.

گریدپروف (GradeProof): گریدپروف یک گزینه خوب برای دانش‌آموزانی است که به نوشتن متن‌های انگلیسی علاقه‌مند هستند ولی یک ویرایشگر شخصی ندارند تا اشتباهات آنها را تصحیح کند یا افرادی که قصد شرکت در آزمون‌هایی مانند تافل و آیلتس دارند. این اپلیکیشن که به هوش مصنوعی مجهز است، می‌تواند یک آموزگار و همراه حرفه‌ای برای ویرایش متون انگلیسی باشد. اگرچه این برنامه رایگان است، با این حال، کاربران می‎توانند با شارژ ماهانه آن به ارزش ۱۰دلار قابلیت این اپلیکیشن‌ را برای تصحیح متون سخت‌تر بالا ببرند. البته در حال حاضر این اپلکیشن برای آن دسته از دانش‌آموزانی است که با سیستم عامل iOS کار می‌کنند.

پلن‌نت (PlantNet): اپلیکیشن پلن‌نت ابزار فوق العاده‌ای است که تشخیص گیاهان را از طریق گرفتن عکس ممکن می‌کند. این ابزار آموزشی بسیار مفید آرشیوی عظیم از ۳۷۰۰ گونه گیاهی شناخته شده را در خود گنجانده و می‌تواند گیاهان مختلف را از طریق برگ، میوه، گل یا پوست تنه تشخیص بدهد. فقط کافی است دانش‌آموز عکسی از گیاهانی که در اطراف اوست برای این برنامه بفرستد. البته دقت نتایج بستگی به وضوح عکسی دارد که از گیاه گرفته شده است.