ضرورت ارتباط با نسل جوان

ما این اثر را مدت‌ها پیش ضبط کردیم و وقتی من آن را دوباره شنیدم، احساس کردم که فرم اثر به گونه‌ای است که می‌تواند به خوبی  با مخاطب ارتباط برقرار کند. این اثر مبتنی بر موسیقی تنبور است؛ البته صرفا براساس مقام‌های تنبور نیست و ارکستراسیون غربی و سازهایی چون ویولن، ویولا و ویولن سل نیز آن را همراهی کرده است و رنگ جدیدی از کارهای مقامی تنبور را در این آلبوم می‌شنویم.

موسیقی تنبور، بخشی از فرهنگ موسیقایی ماست و من هم این موسیقی و احساسی که در آن جریان دارد و همچنین غنای فرهنگی آن را بسیار دوست دارم؛ تا کنون البته فرصتی فراهم نشده بود تا در این ژانر کار کنم و به همین‌خاطر این اتفاق برایم خوشایند بود.

هرچند تاکید می‌کنم با وجود آنکه «تنبور» در این اثر نقش مهمی دارد؛ اما نمی‌توان آن را بر اساس مقامات تنبور دانست. من با آهنگسازان جوان همکاری می‌کنم اما نمی‌توانم اسم این حرکت را «حمایت» بگذارم؛ چون به‌عنوان یک خواننده معتقدم باید با نسل جدید و انرژی‌های جدیدی که وجود دارد، ارتباط برقرار کرد.

در میان جوانان، چهره‌های مستعدی پیدا می‌شوند که گاه آثار درخشانی تولید می‌کنند و همکاری با آنان برای خواننده هم مثمر‌ثمر است. زمانی که یک جوان اثری باکیفیت تولید کرده است که با ایده‌های ذهنی من مطابقت دارد بدون شک آن را اجرا خواهم کرد. اینکه گمان می‌کنم برقراری ارتباط ما با نسل جوان، یک ضرورت است و در غیر‌این صورت، ارتباط ما با نسل‌های جدید از بین خواهد رفت.

این اثر را شرکت «رهگذر هفت اقلیم»‌ منتشر کرده و من چندان در جریان انتشار آن نبودم؛ هرچند خودم اصولا بر این اعتقاد هستم که یک اثر فراتر از جنجال‌های تبلیغاتی، باید جای خود را میان مخاطبانش پیدا کند؛ اگر اثری این قابلیت را داشته باشد؛ می‌تواند بین مخاطبان معرفی شود؛ بی‌جنجال رسانه‌ای یا تبلیغاتی.

d5mnixm5ygxb9i1bfbr copy