ویژگی مهم و ممتاز محله دروس، سرسبزی و طراوت آن است؛ هنوز عمارت‌های ویلایی که درختان بلند احاطه‌شان کرده در این محله پیدا می‌شود. علاوه بر این «درخت» به منزله جزء جدایی‌ناپذیر حاشیه معابر دروس، چهره این محله را سبز کرده است.

به گزارش «دنیای اقتصاد»، از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد محله دروس می‌توان به رعایت اصول شهرسازی و خیابان‌بندی منظم در این محدوده اشاره کرد. دروس در زمره محله‌هایی است که سفارتخانه‌های متعددی را در دل خود جای داده که از آن جمله می‌توان به سفارت کشورهای اسپانیا، مجارستان، آرژانتین، یونان، قزاقستان، آذربایجان و بنگلادش اشاره کرد. سکونت در این مکان که می‌توان از آن به‌عنوان سرزمین سفارتخانه‌ها یاد کرد، از این جهت می‌تواند برای شهروندان جذاب باشد که ضریب امنیت محله دروس به‌واسطه سکونت رجال سیاسی دولت‌های دیگر در این محدوده می‌تواند بیشتر باشد.

در منطقه دروس با وجود باغات و اراضی سبز که مالکیت شخصی دارند، بوستان‌های منطقه‌ای شاخصی وجود ندارد، اما علاوه بر پارک محله‌ای شهرزاد، دو بوستان بزرگ به نام‌های زمرد و نصر در حاشیه جنوبی این محله قرار گرفته‌اند که برای ساکنان سهل‌الوصول به شمار می‌آیند. برخلاف بسیاری از محله‌های تهران که به نام یک خیابان شاخص در آن محله نامگذاری شده‌اند، محله دروس خیابان شاخص ویژه‌ای ندارد و شاید معروف‌ترین معبر آن، خیابان هدایت باشد که در مرز این محله و محله قلهک واقع شده و نام یکی از رجال سیاسی دوره قاجار را که از ساکنان دروس بوده، بر پیشانی دارد.

بر اساس داده‌های سامانه اطلاعات بازار املاک ایران، قیمت آپارتمان نوساز در محله دروس از مترمربعی ۸ میلیون تومان در معابر فرعی کم‌عرض، برخی بن‌بست‌ها و معابر حاشیه جنوبی محله آغاز می‌شود و تا ۲۰ میلیون تومان در بهترین معابر محله ادامه دارد. اما اگر از استثناها و فایل‌های کم‌شمار بگذریم، دامنه قیمت اغلب املاک مسکونی نوساز و تازه‌ساز دروس ۱۱ تا ۱۷میلیون تومان است.