نبرد دو تازه نفس

طراحی: طراحی Huawei P۲۰ Pro به وضوح نشان می‌دهد، این شرکت نمی‌خواهد طراحی گوشی‌های پیشین را تکرار کند. البته بریدگی بالای صفحه وجود دارد، اما کوچک‌تر از سایر گوشی‌ها بوده و حتی با نرم‌افزار رفع می‌شود. علاوه‌بر آن، هوآوی یک اسکنر اثر انگشت زیر صفحه اضافه کرده است. پشت شیشه‌ای P۲۰ Pro، طراحی و جلوه خاصر به آن بخشیده است. گوشی جدید سامسونگ تفاوتی با نمونه‌های قبلی ندارد. قابلیت نمایش بی انتها(Infinity Display)، به کاربر اجازه می‎دهد بخش بیشتری از نمایشگر را در اختیار گرفته و مشاهده کند) در Galaxy S۹+وجود دارد و یک لبه نازک در بالا و پایین آن است. در این گوشی، حسگر اثر انگشت که به اندازه کافی کوچک است، زیر دوربین قرار دارد. مقاومت گوشی سامسونگ در براب آب نسبت به گوشی جدید هوآوی بیشتر است. بهترین بخش Galaxy S۹+ حفظ جک هدفون ۵/  ۳ میلی متری است، درحالی‌که Huawei آن را حذف کرده است.

صفحه نمایش: Huawei P۲۰ Pro با صفحه نمایش OLED FHD به اندازه ۶ اینچی و با رزولوشن ۲۲۴۰×۱۰۸۰ پیکسل عرضه شده است و کاربران معمولا از کیفیت صفحه نمایش آن رضایت دارند. صفحه نمایش Galaxy S۹ Plus ۶.۲ با اندازه ۲/  ۶ اینچ و با قابلیت Super AMOLED QHD روشنایی و تنوع رنگی کمتری دارد.

پردازنده: Huawei P۲۰ Pro از پردازنده Kirin ۹۷۰، ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه استفاده می‌کند و هیچ پشتیبانی برای حافظه جانبی ندارد. در همین حال، سامسونگ Galaxy S۹+ با پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۴۵ پردازش شده و ۶ گیگابایت رم داشته، حافظه داخلی آن برای ذخیره سازی در سه حجم ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶گیگابایت است. برخلاف P۲۰ Pro، تا ظرفیت ۴۰۰گیگابایت از حافظه جانبی پشتیبانی می‌کند و امکان استفاده از سیم‌کارت دوم را دارد. البته در مقایسه عمر باتری، Huawei P۲۰ Pro موفق بود چرا که با هربار شارژ تا یک و نیم روز نیاز به شارژ مجدد ندارد و از این لحاظ نسبت به Galaxy S۹+ ارجح است.

دوربین: Huawei P۲۰ Pro یک دوربین سه گانه در پشت و یک دوربین جلو دارد. این گوشی دارای سه سنسور بوده که نخست یک سنسور ۱/  ۱.۷۸ اینچی بهره می‌برد که برای دوربین موبایل بسیار بزرگ است، تقریبا دو برابر اندازه سنسور سامسونگ گلکسی اس ۹ که اندازه سنسور آن ۱/  ۲.۵۵ اینچی است. سنسور اصلی RGB این دوربین حدود ۲۰ درصد نور بیشتری نسبت سنسور کوچک‌تربه کار رفته در دوربین گوشی‌های رقیب را می‌تواند جذب کند. ترکیب دوربین اصلی با سنسور دوم ۲۰ مگاپیکسلی مونوکروم در حالت ۲X زوم تصویر بسیار قابل قبولی را ارائه می‌دهد. سنسور مونوکروم این دوربین چند کار انجام می‌دهد. از ایجاد افکت Bokeh گرفته تا کاهش نویز و افزایش کیفیت عکس در هنگام زوم کردن و همچنین کاهش نویز در نور کم را دارد. گوشی Galaxy S۹+ دوربین سه گانه نداشته، اما از دو لنز شگفت‌انگیزی برخوردار است. در این گوشی همانند Note۸ لنز‌های ثانویه برای قابلیت‌ حالت لایو فوکوس(تار کردن پس زمینه) وجود دارد. سامسونگ یک دیافراگم قابل تنظیم را بهS۹ اضافه کرده که به دوربین اجازه می‌دهد تا حرکت سریع را حس کرده و آن را تا ۴۸۰ فریم در ثانیه کاهش دهد. دوربین سلفی آن ۸ مگاپیکسلی است.

نرم‌افزار: هر دو گوشی Galaxy S۹+ و Huawei P۲۰ Pro سیستم عامل اندروید موبایل گوگل را اجرا می‌کنند. با این حال، P۲۰ Pro کمی بهتر است زیرا آخرین سیستم‌عامل اندروید ۱/  ۸ دارد در صورتیکه در مقابل S۹+ هنوز اندروید ۰/  ۸ اوریو را اجرا می‌کند. گذشته از آن، تفاوت عمده‌ای بین دو دستگاه وجود ندارد.

قیمت: ظاهرا گوشی Huawei P۲۰ Pro هنوز در بازارهای ایران نیست. قیمت آن در جلسه معرفی آن حدود ۹۰۰یورو بود، اما قیمت گوشی Galaxy S۹+ با حافظه ۶۴ گیگابایت در هفته گذشته در ایران با قیمت چهار میلیون و ۶۰۰هزار به فروش رفته و قیمت آن ۸۴۰دلار است.