گروه بورس - شیشه همدان در عملکرد ۹ ماهه ۸۲ درصد از پیش‌بینی سود هر سهم را پوشش داده است. این شرکت سود هر سهم سال مالی منتهی به خرداد ماه امسال را ۷۲۴ ریال پیش‌بینی کرده که در عملکرد ۹ ماهه ۵۹۱ ریال سود برای هر سهم کنار گذاشت.

پیش‌بینی عملکرد شیشه همدان برای سال‌مالی منتهی به خرداد ماه ۹۰ در مقایسه با عملکرد واقعی سال‌مالی قبل به ‌ترتیب فروش ۶ درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۷ درصد افزایش، سود عملیاتی ۱۶ درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۹ درصد کاهش داشته است. شرکت طی اطلاعات قبلی اعلام کرده بود که در محاسبه بهای تمام شده محصولات، افزایش نرخ حامل‌های انرژی (برق و گاز) ناشی از طرح هدفمند کردن یارانه در شش ماهه دوم سال‌مالی منتهی به خرداد ماه ۹۰ منظور شده است، اما اثرات غیرمستقیم آن بر سایر نهاده‌های تولید به‌خصوص مواد اولیه، به دلیل عدم دسترسی به اطلاعات کافی و دقیق در محاسبات لحاظ نشده است.

همچنین، شرکت اعلام کرده است که به موجب بررسی‌های فنی انجام شده اخیر، متخصصین شرکت درخصوص وضعیت کوره واحد (۲)، تایید کرده‌اند امکان کشش مذاب از کوره مذکور تا پایان سال‌مالی منتهی به خرداد ماه در شرایط فعلی وجود دارد.

بنابراین هیات‌مدیره (با توجه به کشش بازار)، مقرر نمود برنامه تولید کوره مذکور تا پایان خرداد سال‌مالی مزبور ادامه یافته و در خرداد ماه مورد بررسی مجدد قرار گیرد.