مهر - معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثار گران از واگذاری تمامی شرکت‌های وابسته به این بنیاد به خاطر فقدان سود دهی لازم خبر داد. مسعود زریبافان درباره وضعیت شرکت‌های وابسته به این بنیاد گفت: زیان‌ده بودن شرکت‌های دولتی یک قاعده کلی است و بیشتر این شرکت‌ها به اندازه شرکت‌های خصوصی سودده نیستند.

وی افزود: شرکت‌های وابسته به بنیاد شهید نیز بیشتر شرکت‌های مساله‌دار هستند که بدهی‌های انباشته زیادی داشته و به لحاظ مدیریتی نیز با مشکل مواجهند، اشکالاتی هم در بخش‌های فنی دارند که همه این عوامل جمع شده و سوددهی لازم را از آنان سلب کرده است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: ما به دنبال این هستیم که با ابلاغ سیاست‌های کلی نظام و اصل ۴۴ این شرکت‌ها را یکی یکی واگذار کنیم و البته به تازگی تعدادی از این شرکت‌ها را واگذار کردیم و بقیه نیز در حال واگذاری است.

وی با تاکید بر اینکه این شرکت‌ها توان و انرژی زیادی از تشکیلات ما می‌گیرند و در عین حال فایده ای هم برای ما ندارند، گفت: از دور همه فکر می‌کنند خبری است، ولی متاسفانه خبری نبوده و ما از این شرکت‌ها عایدی نداریم.

زریبافان تاکید کرد: البته مطمئن هستیم که اگر اینها خصوصی شوند به سوددهی نیز می‌رسند، زیرا به هر حال بخش خصوصی توان اداره بهتری دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تلاشی برای بهینه کردن این شرکت‌ها شده است؟ گفت: ما به دنبال واگذاری آنها هستیم زیرا خود را یک تشکیلات اقتصادی نمی‌دانیم. حال یا خود بنیاد آنها را واگذار می‌کند یا به دستگاه‌های متولی واگذاری می‌دهیم که این کار را انجام دهد.

معاون رییس‌جمهور گفت: درآمد آن را هم در کارهای اساسی و زیربنایی هزینه خواهیم کرد و در زمینه کارهای توانبخشی، مراکز فرهنگی و ورزشی و بیمارستانی سرمایه‌گذاری می‌کنیم که بتوانیم بهتر در خدمت خانواده ایثارگران و شهدا باشیم.