ایسنا-50 بازار سهام جهان طی ماه ژانویه با 2/5تریلیون دلار کاهش ارزش مواجه شده‌اند.

موسسه «استاندارد اند پورز» اعلام کرد که بازارهای سهام جهان به دلیل بحران اقتصادی آمریکا و ترس از کاهش رشد اقتصادی جهان طی ماه ژانویه زیان پنج‌هزار و ۲۰۰میلیارد دلاری (سه‌هزار و ۶۰۰میلیارد یورویی) را شاهد بودند. به گزارش ایسنا، این موسسه معتبر در گزارشی عنوان کرد: اگر سرمایه‌گذاران تصور می‌کنند که بازارهای جهانی فقط به سمت جلو حرکت می‌کنند آمارهای منتشر شده در خصوص ماه ژانویه آنها را شوک‌زده می‌کند. استاندارد اندپورز افزود: بازارهای سهام جهانی طی ماه ژانویه زیان ۲/۵تریلیون دلاری را تجربه کردند که این زیان در بازارهای در حال پیشرفت ۴۴/۱۲درصد و در بازارهای توسعه یافته ۸۳/۷درصد بود. در همین حال عنوان شده است که طی ماه ژانویه بازارهای جهان شاهد بدترین زیان در آغاز سال نو بودند.
هاوارد سیلور بلت، تحلیل‌گر برجسته موسسه استاندارد اندپورز، در این رابطه گفت: از 52 بازار سهام جهان 50 مورد ماه ژانویه را با زیان به پایان رساندند که در این میان 25 بازار زیان دو رقمی ‌را به ثبت رساندند.
در همین حال تمامی ‌۲۶ بازار توسعه یافته در ماه ژانویه ضررهای سنگینی را متحمل شدند و ۱۶ بازار توسعه یافته دستکم ۱۰درصد از ارزش خود را از دست دادند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، گزارش استاندارد اندپورز حاکی از آن است که بازارهای سهام در کشورهای در حال پیشرفت طی ماه ژانویه زیان سنگینی را شاهد بودند، این در حالی است که بازار سهام مراکش افزایش ارزش 17/10درصدی را شاهد بود.
در این میان ترکیه بدترین ماه خود را تجربه کرد و ارزش سهام بازارهای این کشور ۷/۲۲درصد کاهش یافت.