ایسنا- فایننشال تایمز نوشت‌: ایران در بخش استراتژی خود برای بازگشایی کانال‌های بانکی جدید و نیز تلاش برای مقابله با محدودیت‌های مالی آمریکا، ماه آینده اولین بانک‌های سرمایه‌گذاری خود را راه‌اندازی خواهد کرد.

دکتر غلامرضا حیدری کردزنگنه، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس سازمان خصوصی سازی ایران، به فاینشنال تایمز گفت: ما تلاش می‌کنیم تا بخش خصوصی و بانک‌های خصوصی خود را فعال کرده تا بتوانیم با تحریم‌های آمریکا مقابله کنیم. وی افزود:‌ این سه بانک به نام‌های امین، نوین و پاسارگاد توسط کنسرسیومی اداره می‌شود که شامل شرکت‌های سرمایه‌گذاری خصوصی است و برخی از آنها وابسته به بانک‌های خصوصی هستند.

مدیرعامل سازمان خصوصی‌سازی ادامه داد: این سه بانک همچنین نقش کلیدی در طرح‌های ایران برای تسریع خصوصی‌سازی صنایع ملی ایران همچون فولاد، بانکداری، کشتی‌رانی، خطوط هوایی و مخابرات دارد.

کردزنگنه در ادامه اظهارات خود گفت: این اولین بار است که ما بانک‌های سرمایه‌گذاری ایجاد می‌کنیم و این بانک‌ها همان کاری را خواهند کرد که تمامی بانک‌های سرمایه‌گذاری سراسر جهان انجام می‌دهند. وی با بیان این‌که ایران روند خصوصی‌سازی را تسریع می‌کند، تاکید کرد که سازمان خصوصی‌سازی تا پیش از سال ۲۰۱۵ خصوصی‌سازی تمامی شرکت‌های دولتی را به پایان خواهد رساند.

کردزنگنه اظهار کرد: من قول می‌دهم که اگر طی دو سال آینده در این سمت باشم، ۸۰ تا ۹۰درصد از سهام شرکت‌های دولتی فروخته خواهد شد.