سنا- سرپرست مدیریت نظارت بر کارگزاران سازمان بورس دلایل برگزاری نمایشگاه بورس، بانک و خصوصی‌سازی را اعلام کرد.

ایوب باقرتبار گفت: هر ساله شرکت‌ها در صنایع مختلف اقدام به برگزاری نمایشگاه کرده و آخرین دستاوردهای خود را در معرض دید عموم قرار می‌دهند و نمایشگاه بورس، بانک و خصوصی‌سازی هم از این قاعده مستثنا نیست. وی ادامه داد: گاهی برخی از محصولات جدید پیش از عرضه عمده، در نمایشگاه‌های تخصصی و در کنار سایر دستاوردهای صنعت در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرند.

باقر تبار با بیان اینکه برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی از فواید زیادی برخوردار است، افزود: شناساندن و معرفی مجموعه صنعت به مردم و فعالان آن حوزه از مزایای برگزاری نمایشگاه به شمار می‌رود، به علاوه مسوولان برگزاری هر نمایشگاهی به دنبال بازاریابی هستند تا مشتریان خود را شناسایی کرده و مقدمات بستن قراردادهای جدید را فراهم کنند و یافتن شریک برای پروژه‌هایی که شرکت به تنهایی قادر به انجام آنها نیست از دیگر فواید نمایشگاه به شمار می‌رود.

سرپرست مدیریت نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: مردم از طریق وسایل ارتباط جمعی با نمایشگاه بورس، بانک و خصوصی‌سازی آشنا خواهند شد و در عین حال افرادی که به عنوان استفاده‌کننده خدمات نیازمند اطلاعات بیشتری هستند از نزدیک با صاحبان فن آشنا می‌شوند، در صورتی که این امکان ‏ غیر از نمایشگاه در هیچ موقعیت دیگری فراهم نمی‌شود و در حقیقت برگزاری نمایشگاه یک صرفه‌جویی در مقیاس به حساب می‌آید.

وی گفت: این در حالی است که شرکت‌ها به تنهایی نمی‌توانند اقدام به برگزاری نمایشگاه کنند، بنابراین فراهم کردن این امکان کمک بزرگی به فعالان بازار سرمایه می‌کند. به علاوه برگزاری نمایشگاه موجب می‌شود تا افراد با خدمات مختلف فعالان بازار سرمایه آشنا شوند. برای مثال هم اکنون بسیاری از افراد با خدمات متنوع کارگزاری‌ها آشنایی ندارند، در حالی که نمایشگاه بورس، بانک و خصوصی‌سازی زمینه را برای آشنایی و فعالیت بیشتر همه فعالان فراهم می‌کند.