موج- مدیر عامل شرکت کارگزاری سهام عدالت خبر از موافقت سازمان بورس واوراق بهادار از راه اندازی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی داد. محمد جواد شیخ، مدیرعامل شرکت کارگزاری سهام عدالت با بیان این مطلب اظهار کرد: بر این اساس باید هیات موسس کانون تا پایان سال جاری اساسنامه مدون کانون را برای تصویب به سازمان ارائه دهد تا بر این اساس مجوز نهایی برای تشکیل آن صادر شود. وی با بیان اینکه کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی متشکل از ۳۰ شرکت سرمایه‌گذاری است، از شرکت‌های سرمایه‌گذاری استان‌های تهران، خراسان رضوی، فارس، سیستان وبلوچستان، کرمان، آذربایجان غربی و خوزستان به عنوان ۷ عضو موسس این کانون نام برد. وی با اشاره به اینکه اولین جلسه بررسی اساسنامه کانون دوشنبه هفته جاری تشکیل خواهد شد، از هماهنگی بین اعضا و ترسیم خط مشی و رویه‌های یکسان در ارتباط با بازار سرمایه به عنوان وظیفه اصلی کانون نام برد.

شیخ ادامه داد: یکی دیگر از وظایف این کانون هماهنگی در طریقه عملکرد شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی با شرکت‌های سرمایه‌پذیرشان است.

به گفته وی؛ شرکت‌های سرمایه‌پذیر در حال حاضر در کارگزاری سهام عدالت هستند که بعد از اتمام فعالیت شرکت کارگزاری سهام عدالت به ۳۰ شرکت سرمایه‌گذاری استانی منتقل خواهند شد.

وی اظهار کرد: «شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی از طریق کانون به اعمال مدیریت در شرکت‌های سرمایه‌پذیر و اتخاذ رویه یکسان در جامعه خواهند پرداخت.وی با بیان اینکه «افزایش سرمایه یا تقسیم سود شرکت‌های سرمایه‌گذاری می تواند به صورت واحد در کانون مدیریت تصمیم‌گیری شود»، تصریح کرد: با توجه به اینکه شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی مشکلات و مسائل شبیه به هم دارند از طریق کانون بهتر می‌توانند در مورد مسائل مربوط به وزارتخانه، مرجع خاص و سازمان امور مالیاتی عمل کنند.