در این میان ارزش معاملات در هفته اخیر نیز رشد مناسبی داشت؛ به طوری که روز سه‌شنبه ارزش معاملات خرد به ۶هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد که می‌توان آن را سرازیر شدن پول‌های پارک‌شده به بازار دانست. بدین سان بود که نماگر اصلی تالار شیشه‌ای توانست از سد ۲میلیون واحدی نیز به‌سلامت عبور کند و حتی حدود ۵۰هزار واحد فراتر از این سطح برود. در این میان به نظر می‌رسد با شرایطی که به وجود آمده، ارزندگی سهام گوناگون همچنان مورد توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران و سهامداران بازار قرار دارد. با توجه به شرایط پیش‌آمده برای واکاوی اوضاع و احوال بازار باید توجه مضاعفی به عوامل گوناگون کلان اقتصادی انداخت که آیا بازار کم‌توان این چند ماه توانایی رشد و افزایش ارتفاع را دارد یا خیر؛ چرا که باید اظهار کرد، بازار از لحاظ بنیادی در چند روز اخیر رشد مناسبی را تجربه کرده است.

از طرفی چنین به نظر می‌آید که بازار در مقطع کنونی عمدتا به این محور توجه دارد که دلار نیمایی دوم چندان نمی‌تواند در قیمت ۳۸هزار و ۵۰۰ تومان تثبیت شود و باید رفته‌رفته اجازه عبور و تثبیت آن از ۴۰هزار تومان داده شود. با توجه به اینکه تخصیص اعتبارات از سوی بانک مرکزی کمی دشوار شده، به نظر می‌رسد بانک مرکزی می‌تواند به‌تدریج تخصیص ارز نیمایی دوم را به سوی سامانه جامع تجارت سوق دهد. از طرفی دیگر با انتشار گزارش‌های ماهانه و ۹ماهه که می‌تواند بر سودآوری شرکت‌ها صحه بگذارد، می‌تواند انگیزه مناسبی برای رشد مجدد قیمت سهام گوناگون باشد.

در مجموع باید اظهار کرد با توجه به چنین مواردی می‌توان پیش‌بینی کرد بازار هفته آینده در شرایط تعادلی مورد معامله قرار گیرد،تا زمانی که عوامل بروز افزایش نرخ نیمایی دوم به بازار مخابره شود. مادامی که این اتفاق نیفتد بازار تمایل چندانی به افزایش ارتفاع ندارد، با توجه به اینکه همچنان با معضل ورود و سرازیر شدن نقدینگی به بازار مواجه هستیم. همچنین بخشی از صندوق‌های بازنشستگی کماکان در روندهای افزایشی که بازار با حجم بالایی از تقاضا برای خرید سهام روبه‌رو می‌شود، عرضه‌های عجیب‌و‌غریبی می‌کنند و سد محکمی را برای رشد بی‌دردسر بازار ایجاد می‌کنند. بنابراین با توجه شرایط تورمی کشور بازار باید از میانگین خود بالاتر قرار بگیرد. بنابراین باید منتظر ماند و دید بازار در روزهای آینده چه واکنشی به سطوح حمایتی و مقاومتی نشان خواهد داد و در نهایت در پایان هفته آینده در چه ارتفاعی جای خواهد گرفت.