عیوضلو تشریح کرد نکته حیاتی رویکرد نوین تمرکز بر نیاز افراد دخیل و میزان پاسخ‌گویی به نیاز ذی‌نفعان است. در گام بعدی نیز اصول و نحوه اداره شرکت اهمیت دارد. در پاسخ به این اهداف سه شاخص در ارزیابی جدید تبیین شد. شاخص اول شفافیت اطلاعات است که براساس دو عنصر، میزان تطابق ناشر با افشا و زمان‌بندی اطلاع‌رسانی آن، ناشران سنجیده شدند. در شاخص دوم مساله حاکمیت شرکتی مطرح است که میزان تطابق ناشران با آن، مبنا بود. و درنهایت، ایفا کردن نقش کارآفرین در بازار از طریق جذب سرمایه و به دنبال آن رشد، سومین شاخص ارزیابی ناشران بود.

وی در ادامه افزود دستورالعمل ابلاغ‌شده در قالب حاکمیت شرکتی به هدف رعایت حقوق ذی‌نفعان برای رسیدن به رشد پایدار تنظیم شده است، چرا که هر رشد پایداری نیازمند سرمایه‌گذاری پایدار است و برای دستیابی به آن، به تساوی حقوق بین سهامداران خرد و کلان بپردازند تا فضای اطمینان‌بخشی برای سرمایه‌گذاران خرد فراهم شود. در این راستا عدم ترجیح منافع گروهی بر گروه دیگر و التزام به سخت‌گیری‌ها درمورد معاملات با افراد وابسته می‌تواند ضامن فراهم شدن فضای مطمئن در بازار باشد.  در ادامه محسن علیزاده، عضو شورای عالی بورس، در مراسم تجلیل از ناشران برتر، از اهمیت تاثیر مصوبات مجلس بر احساسات افراد و پیامد آن در بورس سخن گفت. این نماینده مجلس در ادامه تصریح کرد که ایشان در تلاش آگاهی‌بخشی برای نمایندگان و دولت هستند که با مباحث بازار سرمایه به صورت عمیق آشنا شوند تا از خروج سرمایه از بورس جلوگیری شود.

وی افزود: باید بیشتر مصوبات همسو و هم‌راستا با سیاست‌های بازار باشد تا ظرف بازار سرمایه گسترش و توسعه یابد. محمد خدابخشی، عضو کمسیون برنامه و بودجه، اظهار کرد: استان لرستان ظرفیت‌های بسیاری دارد که باید مورد توجه ناشران و دولت قرار بگیرد. دید دولت به بازار سهام نباید رقیبانه باشد بلکه باید به چشم تامین مالی بلندمدت برنامه‌های عمرانی به آن نگاه کند تا کشور به رشد اقتصادی، درآمد بالای مالیاتی و اشتغال بهبودیافته هدایت شود. سهامداران خرد شفافیت و انسجام تصمیمات را از دولت انتظار دارند. در پایان فاطمه مقصودی، نماینده بروجرد، از اهمیت رعایت حقوق سهامداران خرد و حفاظت از سرمایه آنها در بازار سهام سخن گفت و خواستار برپایی سازوکاری برای حمایت از آن‌ها شد.