در این میان شاخص هنگ سنگ و کامپوزیت شانگهای هر دو روز گذشته عملکرد ضعیفی را از خود بروز دادند. در همین حال، پس از گزارش‌های مطبوعاتی چین انتظار می‌رود بانک خلق چین (PBoC) نرخ‌های وام‌‌‌‌‌‌‌‌دهی معیار خود را برای آینده بدون تغییر نگه دارند که این موضوع بازار این کشور را تحت‌تاثیر قرار داده‌است، به‌طوری‌که شاخص اصلی چین با کاهش ۵۲/ ۱‌درصدی به ۲۴/ ۳۲۴۶ واحد رسید‌و شاخص شنژن با ۰۳/ ۱‌درصد کاهش به ۵۸/ ۱۱۰۱۲ واحد رسید.

در این بین شاخص Nikkei ۲۲۵ با ۴۲/ ۰‌درصد کاهش در ۷۷/ ۳۰۹۵۷ واحد بسته شد، درحالی‌که شاخص Topix با ۶۶/ ۰‌درصد کاهش در ۴۹/ ۲۱۶۱ واحد به‌کار خود پایان داد. در این میان در بورس شانگهای، Guangdong Super Telecom شاهد کاهش قابل‌توجه ۰۱/ ۱۰‌درصدی بود، درحالی‌که Deluxe Family افت ۶۱/ ۸‌درصدی را تجربه کرد. همچنین کوسپی کره‌جنوبی یکی از معدود شاخص‌هایی بود که با افزایش ۴۱/ ۰‌درصدی بسته شد و به ۵۵/ ۲۷۶۵ واحد رسید.

دراین میان شاخص۲۰۰ S&P/ ASX استرالیا با ۰۵/ ۰‌درصد کاهش به ۷۲۵۹ واحد رسید‌و دو بخش Sayona Mining و Perseus Mining به ترتیب با ۳۸/ ۶ و ۳‌درصد کاهش، جزو سهم‌هایی بودند که بیشترین افت روزانه را داشتند.

 در سراسر دریای تاسمان نیز شاخص S&P/ NZX ۵۰ نیوزلند با ۴۱/ ۰‌درصد کاهش به ۱۱۹۴۴ واحد رسید. در این میان بر اساس گزارش بانک کره‌جنوبی، شاخص احساسات مصرف‌کننده در ماه مه  ‌به بالاترین حد سالانه رسیده‌ و از ۱/ ۹۵ واحد ماه قبل به ۹۸ واحد در ماه‌جاری رسیده‌است.