بازارهای ایالات‌متحده روز جمعه، همچون بیشتر بازارهای دیگر در قاره آمریکا، بسته‌بودند. با بسته‌شدن بازارها در روز جمعه، سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاران نتوانستند به گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در ماه مارس توسط وزارت کار واکنش نشان دهند، اما به‌نظر می‌رسد که چندین انتشار مهم اقتصادی دیگر احساسات سرمایه‌گذاران را تحت‌تاثیر قرار داده‌است. روز دوشنبه، شاخص موسسه مدیریت عرضه (ISM) با انتشار فعالیت کارخانه‌ها در ماه مارس، میزان این شاخص پایین‌ترین حد خود در سه سال‌اخیر اعلام شد. البته شاخص بخش خدمات ISM که دو روز بعد منتشر شد، نشان داد که بخش خدمات همچنان در حال گسترش است. در این میان کاهش ترس از بحران بانکی، ارزش سهام اروپا در هفته گذشته را افزایش داد، به‌طوری‌که شاخص پان اروپایی STOXX Europe ۶۰۰ پنج روز منتهی به ۶ آوریل را با ۹۰/ ۰‌درصد افزایش به پایان رساند.

سهام ژاپن در طول هفته کاهش یافت، به‌طوری که شاخص Nikkei ۲۲۵ ۹/ ۱درصد و شاخص TOPIX ۱/ ۲درصد تا معاملات روز پنج‌شنبه کاهش یافتند. انتشار داده‌هایی مبنی‌بر کند‌شدن سرعت حرکت اقتصاد ایالات‌متحده، نگرانی‌هایی را در مورد شرایط رکود جهانی ایجاد‌ کرده‌است.

سرمایه‌گذاران همچنین به‌دنبال هضم تاثیر بالقوه اعلامیه اخیر ژاپن در مورد محدودیت‌های صادراتی بر روی انواع خاصی از تجهیزات تولیدی، به‌ویژه بر روابط این کشور با چین، بزرگ‌ترین شریک تجاری خود هستند. یکی از مقامات سابق بانک‌مرکزی ژاپن در طول هفته پیشنهاد کرد که بانک‌مرکزی می‌تواند منحنی بازدهی خود را تغییر دهد. چارچوب کنترل بدون هشدار قبلی در این زمینه، بازده اوراق قرضه ۱۰‌ساله دولت ژاپن را از ۳۲/ ۰‌درصد در پایان هفته گذشته به ۴۶/ ۰درصد افزایش داد و با افزایش بازده اوراق قرضه جهانی همراه بود. ین در بحبوحه ضعف دلار، به دلیل اینکه داده‌های ایالات‌متحده احتمال تعدیل سیاست‌های پولی انقباضی را افزایش می‌دهد، از حدود ۸/ ۱۳۲دلار در هفته گذشته به حدود ۳/ ۱۳۱دلار در هفته گذشته رسیده‌ که به‌معنای تقویت ین در‌برابر دلار آمریکا است. سهام چین معاملات هفته گذشته را با رشد نسبی به پایان رساند. شاخص بورس شانگهای ۲۲/ ۱‌درصد افزایش یافت. بازارها در هنگ‌کنگ و چین روز چهارشنبه به مناسبت جشن کینگ‌مینگ   بسته شدند.

شاخص Star ۵۰ چین که از نظر فناوری از اهمیت بالایی برخوردار است امسال ۱۹‌درصد افزایش یافته‌است که می‌تواند بر روی بازدهی سهام این گروه از صنایع در هفته‌های آتی تاثیرگذار باشد.