روز گذشته نیز نماگر اصلی این بازار با رشد بیش از ۴۵‌هزار‌واحدی و قرارگرفتن در ارتفاع یک‌میلیون و ۳۸۹‌هزار ‌واحدی توانست به رالی صعودی خود ادامه دهد. آنطور که شواهد نشان می‌دهد بر عکس هفته‌ها و‌ ماه‌های قبل اوضاع به‌شدت بر وفق‌مراد سرمایه‌گذاران ۳ بازار دلار، طلا و سهام است، اما از آنجا که سهامداران بورسی در دو سال‌گذشته با رفت و برگشت‌های شدید و دور از انتظار شاخص‌کل این بازار مواجه بوده‌اند، نمی‌توانند نسبت به روند اخیر به‌طور کامل اعتماد کنند. روز گذشته در فضای‌مجازی برخی از کاربران با اشاره به صعودهای اخیر قیمت برخی سهام در مباحث خود به مشکوک‌بودن این روند پرداختند. عده‌ای درهمین راستا عنوان کردند که چرا در‌ ماه‌های قبل که شاهد پیشروی انتظارات تورمی بودند، بازار سهام نتوانسته بود خود را با این قضیه وفق دهد. از سوی دیگر برخی دیگر نیز به از تب و تاب افتادن موج رفت و آمدهای برجامی اشاره کردند و این موضوع را دلیل مهم رشد بازارهای دارایی می‌دانستند.

بحث در مورد پایداربودن یا عدم‌ثبات سبزپوشی بورس درمیان کاربران به‌قدری داغ است که بعید به‌نظر می‌رسد موارد مذکور به این زودی‌ها فروکش کند. یکی از سوالات پرحاشیه درمیان کاربران بورسی فضای‌مجازی مرتبط با طبیعی‌بودن یا نبودن رشد شاخص طی ۸ روز گذشته است. عده‌ای از سهامداران به اقدامات سازمان بورس و بسته حمایتی اشاره کردند. در آنسوی این اظهارات برخی از سهامداران با بیان اینکه اقدامات دستوری چاره راه بازارسرمایه نیست، عنوان کردند که شاید حمایت‌ها به‌صورت مقطعی بتواند گره مشکل بورس را باز کند اما قطعا در درازمدت اثرگذار نخواهد بود. دراین میان برخی از تحلیلگران بازار سهام نیز از روند اخیر بورس تحت‌عنوان شگفتی پاییزی بازارهای دارایی تا به این لحظه یاد کردند.

به گفته آنها بازارسهام بی‌برو برگرد متاثر از خیز دلار به ارتفاعات بالاتر توانسته اوج بگیرد، اما درمیان این اظهارنظرها که به دلایل مختلف رشد بازارهای دارایی می‌پرداخت، یک نکته دیگر نیز به چشم می‌خورد. اختلالات ایجادشده در اینترنت بین‌الملل منجر به رکود گسترده در برخی از کسب‌وکارها شده‌است. با توجه به این موضوع این دسته از فعالان اقتصادی برای کسب درآمد و جبران زیان واردشده راهی دو بازار دلار و سهام شده‌اند.