معمولا بخش بزرگی از سهامداران با عضویت در کانال‌های بورسی نسبت به خرید و فروش سهام اقدام می‌کنند؛ این در حالی است که همزمان با تنش‌های به‌وجود آمده اخیر در کشور دست این گروه از سرمایه‌گذاران در حنا مانده است. فکرش را بکنید درحالی‌که سایر سرمایه‌گذاران بازارهای رقیب مشغول کسب‌وکار خود هستند، اهالی بازار سرمایه به دلیل چالش‌های متعدد داخلی و خارجی، بازارموردعلاقه خود را هم از دست داده‌اند؛ آنهم در شرایطی که این بازار بیش از هر زمان دیگری به پول نیازدارد.

سهامداران در مدت یادشده جسته گریخته و درحالی‌که به سختی در کانال‌های موردنظرشان وارد می‌شدند، از نقش اثرگذار برخی متغیرها بر بازار سرمایه ابراز نگرانی می‌کردند. برخی از آنها نیز نسبت به امکان تداوم این شرایط گلایه داشتند و از دسترسی سخت به کانال‌های سرمایه‌گذاری تحت‌عنوان چالش مضاعف یاد کردند. ابراز نگرانی‌ها از اوج‌گیری اختلالات به‌وجود آمده اخیر در حالی است که برخی از سرمایه‌گذاران به‌رغم هشدار کارشناسان، علاقه وافری به کانال‌های سرمایه‌گذاری و بورسی در فضای‌مجازی دارند؛ به همین منظور وضعیت مذکور دلزدگی بیشتر آنها از بورس را به‌دنبال داشته است.

درحالی‌که بورس‌بازان روزگار تلخی را پشت‌سر می‌گذارند، برخی از مشکلات از جمله «عدم‌امکان فروش سهام عدالت» از سوی سهامداران، صدای مشمولان موردنظر را درآورده است. گرچه این مشکل مربوط به فضای کنونی بورس نیست اما امکان نقدشونده نبودن این سهام از لحاظ روانی بار منفی برای سهامداران ایجاد کرده است. آن دسته از سهامدارانی که علاقه‌مند به‌فروش سهام مذکور هستند همچنان درانتظار برآورده‌شدن وعده فروش این سهام هستند. در حالی امکان فروش سهام عدالت برای مشمولان وجود ندارد که این افراد همچنان باید منتظر تصمیم مسوولان برای تعیین‌تکلیف سهام عدالت باشند.

توقف فروش سهام عدالت از اواسط سال‌۱۳۹۹ و پس از اصلاح بی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌سابقه قیمت سهام آغاز شد. از آن زمان تاکنون مشمولان سهام عدالت بارها با تعدد وعده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های متولیان امر در مورد تعیین‌تکلیف سهام عدالت ناکام مانده‌اند.  معامله‌گران سهام در روزهای اخیر نسبت به رفتارخنثی سازمان بورس نیز در قبال ریزش‌های اخیر گلایه می‌کردند. به گفته آنها این سطح از بی‌دغدغه‌بودن از سوی متولیان مربوطه، سهامداران بیشتری را از بازار فراری می‌دهد. کما اینکه به‌دنبال همین رفتار کج‌دار و مریز متولیان امر، تعداد بیشماری از سهامداران به‌رغم میل باطنی خود از بورس خارج شدند.