او دیروز در صفحه شخصی خود درباره وضعیت مرزنشین‌‌‌ها و برنامه‌‌‌های دولت برای مردم این مناطق نوشت. جهرمی در صفحه توییتر خود نوشت: «وضعیت اقتصادی مناطق مرزی شایسته مرزنشینان غیور نیست. دولت برنامه ملی تقویت کسب و کار و معیشت مرزنشینان را تصویب کرد. با همراهی مردم و جدیت دولت در اجرای این مصوبه، ان‌‌‌شاءالله اشتغال پایدار و زودبازده در ۱۷ استان مرزی به ثمر خواهد نشست.» اما مثل روزهای گذشته که توییت‌‌‌های سخنگوی دولت مورد توجه کانال‌‌‌های پیام‌‌‌رسان تلگرام و دیگر کاربران توییتر قرار می‌‌‌گرفت، این نوشته خیلی جلب توجه نکرد و کاربران از کنار آن گذشتند. در فضای توییتر دیروز همچنان صحبت از دستاوردهای سفر ابراهیم رئیسی به مسکو، حاشیه‌‌‌های این سفر و نحوه استقبال پوتین از رئیس دولت سیزدهم بود. انتشار فیلم‌‌‌ها و عکس‌‌‌های متعدد از این سفر و حاشیه‌‌‌های آن، تحلیل و بررسی نحوه حرکات و زبان بدن پوتین در مقابل ابراهیم رئیسی و بازبینی دیگر دیدارهای رئیس‌جمهور روسیه با رئیس دولت‌‌‌های ایران و نحوه رفتار در این دیدارها از جمله محورهای نوشته‌های کاربران توییتر فارسی در این خصوص بود. دیروز همچنین در جمع نماینده‌‌‌های مجلس شورای اسلامی که در توییتر حضور دارند و همچنین در برخی از گروه‌‌‌های پیام‌‌‌رسان تلگرام صحبت از حذف وام ازدواج در بودجه سال ۱۴۰۱ بود. این موضوع را اولین بار، قاضی‌‌‌زاده هاشمی، عضو کمیسیون تلفیق مجلس اعلام کرد و گفت که «دولت وام ازدواج را در بودجه سال آینده حذف کرده است و اگر سندی دارد که خلاف این است ارائه کند.» در ادامه این بحث، زهره الهیان، نماینده مجلس در صفحه توییتر خود تلویحا این موضوع را تایید کرد و نوشت: «وام ازدواج تنها مشوق دولت برای ازدواج جوانان است و مادامی که راه جایگزین مطمئن و قابل پایشی برای آن وجود نداشته باشد حذف آن از متن بودجه کاری غیرمنطقی است و بنده به نوبه خود مخالف این حذف هستم.» در سوی دیگر این ماجرا، منتقدان و مخالفان سیاست‌های دولت سیزدهم بیکار ننشسته بودند. آنها در صفحه‌‌‌های خود یا برخی از گروه‌‌‌های پیام‌‌‌رسان تلگرام از این خبر به عنوان یکی از مصداق‌‌‌های رفتارهای متناقض دولت سیزدهم استفاده می‌کردند. آن‌طور که آنها می‌‌‌نوشتند از یک طرف نهاد حاکمیتی درباره کاهش آمار ازدواج و افزایش آمار طلاق ابراز نگرانی می‌کند، بودجه‌هایی برای تبلیغ ازدواج و تسهیل شرایط این موضوع تعریف می‌کند و... اما در نهایت دولت در کنار تمام تبلیغ‌‌‌ها و شعارها و وعده‌‌‌ها، در بودجه وام ازدواج را حذف می‌کند. در گیر و دار این صحبت‌‌‌ها، یاسر جبرائیلی، رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی اجرای سیاست‌های کلی نظام بدون اشاره به موضوع خاصی یا استفاده از هشتگی، در همان روزی که کاربران توییتر یا افرادی در پیام‌‌‌رسان تلگرام درباره رفتار متناقض دولت چه در ماجرای وام ازدواج و چه در ماجرای بورس و مسائل دیگر می‌‌‌نوشتند، در صفحه توییتر خود با اشاره به یکی از سخنان مقام معظم رهبری، نوشت: «کم‌اهمیت‌‌‌ترین شکل نفوذ، جاسوسی است. گاهی نفوذی کارش بالاتر از خبرکشی و خبردهی است. تصمیم شما را عوض می‌کند. شما یک مسوولی هستید، می‌توانید حرکت بزرگ یا موثری انجام دهید. نفوذی کاری می‌کند که شما آن حرکت را جوری انجام دهید که به نفع دشمن تمام شود؛ یعنی تصمیم‌‌‌سازی.»

ارز ۴۲۰۰ تومانی هم همچنان از آن سوژه‌‌‌هایی است که پایانی ندارد. این سوژه حالا به مرحله‌‌‌ای رسیده که باعث ایجاد بحث‌‌‌هایی در بین مسوولان و نماینده‌‌‌های مجلس در فضای توییتر فارسی شده است. از یک طرف نماینده‌‌‌هایی می‌‌‌گویند که مخالف حذف این ارز هستند و از طرف دیگر برخی از نماینده‌‌‌ها می‌‌‌گویند که با دولت همسو هستند و این همسو بودن متعلق به تمام مجلس است. دیروز در این بحث‌‌‌ها، احمد نادری، نماینده مجلس در صفحه توییتر خود اشاره‌‌‌ای به پیش‌بینی برخی از هواداران دولت سیزدهم کرد که دست‌‌‌های پشت‌‌‌پرده‌‌‌ای می‌‌‌خواهند با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، ابراهیم رئیسی را نزد مردم نامحبوب و دولت سیزدهم را با بحرانی شدید روبه‌رو کنند. او نوشت: «هشدار می‌دهم نئولیبرال‌‌‌ها می‌‌‌خواهند محرومان را علیه سید محرومان بشورانند. حذف یک طرفه و پر سروصدای ارز ترجیحی، سیاستی ضد مردمی است و با شعار مردمی بودن دولت سیزدهم سازگاری ندارد و مردم با حذف ۴۲۰۰ تومانی در سال آینده دچار مشکلات عدیده اقتصادی و معیشتی خواهند شد.» اما دیروز احمد امیرآبادی فراهانی از دیگر نماینده‌‌‌های مجلس برخلاف نظر همکارش توییت کرد و اینطور ادعا کرده بود که «مجلس و دولت برای حذف ارز ترجیحی اختلاف‌نظری ندارند. آنچه درحال بررسی است چگونگی جبران آن است به طوری که در سفره مردم تاثیر مثبت داشته باشد و جلوی رانت‌خواری را هم بگیرد.»

اما باید به این نکته اشاره کنیم که در این بحث دست بالا در فضای توییتر فارسی باز هم با مخالفان و منتقدان دولت و نماینده‌‌‌های مجلسی است که آن را انقلابی می‌‌‌خوانند. کنار هم گذاشتن حرف‌‌‌های متناقض مسوولان و نماینده‌‌‌های مجلس در ماجراهای مختلف و رفتار دوگانه آنها در عمل، پررنگ کردن انگ‌‌‌ها و اتهام‌‌‌هایی که به یکدیگر یا مخالفان خود می‌‌‌زنند، فرار از پذیرش مسوولیت و نسبت دادن کاستی‌‌‌ها و کمبودها به دشمن خارجی، تحریم‌ها، امپریالیسم و نئولیبرال‌‌‌ها از جمله موضوعاتی است که در نوشته‌‌‌های مخالفان و منتقدان در این زمینه به چشم می‌‌‌خورد. نکته دیگر در این خصوص این است که چند وقتی می‌شود منتقدان و مخالفان سیاست‌های دولت و مجلس فعلی، به این مساله می‌‌‌پردازند که سال‌ها پیش، امپریالیسم کلیدواژه شانه خالی کردن از زیر بار مسوولیت برای مسوولان بود اما حالا امپریالیسم جای خود را به کلید واژه نئولیبرالیسم داده است و هرجایی کمبود و مشکل و خرابی‌‌‌ای باشد، مسوولان آن را به نئولیبرال‌‌‌ها یا سیاست‌های نئولیبرالی ارجاع می‌دهند و از زیر بار پذیرش مشکلات و کمبودها شانه خالی می‌کنند.