قیمت کالاهای وارداتی و قیمت تمام‌شده کالاهای ساخت داخل که مواداولیه آنها وارداتی است، پس از نوروز افزایش مشهودی خواهد داشت.‌» در جمع نماینده‌‌‌‌‌‌‌های مجلس که در توییتر فعالیت می‌‌‌‌‌‌‌کنند هم احمد امیرآبادی فراهانی، توییتی در صفحه خودش درباره بورس و پتروشیمی‌‌‌‌‌‌‌ها منتشر کرد. او اعلام کرد که «گفته می‌شود یکی از پتروشیمی‌‌‌‌‌‌‌ها درنظر دارد عرضه سهام کند تا ارزش سهام پتروشیمی به حداقل برسد تا بعد از آن سهم هلدینگ خلیج‌فارس را با کمترین قیمت روی تابلو خریداری کند. در جلسه هیت واگذاری اخطار لازم را دادم خصوصی‌سازی و وزیر اقتصاد مراقبت کنند.‌» اما واکنش کاربرانی که در قسمت نظرات برای این نماینده مجلس مطالبی منتشر می‌کردند، نه درباره بورس و خصوصی‌سازی بلکه درباره مشکلات معیشتی بود و تعداد معدودی از کاربران هم از این نماینده مجلس در نوشته‌‌‌‌‌‌‌هایشان خواسته بودند که به فکر فضای کلی بورس باشد، اما نوشتن درباره وزارت اقتصاد و سکاندار آن تنها مختص به این نماینده مجلس نبود.

در سوی دیگر فضای توییتر فارسی، یاسر جبرائیلی، رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی اجرای سیاست‌های کلی نظام در صفحه توییتر خود خبر داد که «وفق ماده۸۸ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل۴۴، وزارت اقتصاد هر ۶‌ماه مکلف به گزارش عملکرد این قانون است. در گزارش ۲۵ام، گام‌‌‌‌‌‌‌های مثبتی دیده می‌شود، اما برای ۱۴۶ بند از ۳۲۰ بند جدول عملکرد، دستگاه‌‌‌‌‌‌‌ها گزارشی ارائه نکرده‌‌‌‌‌‌‌اند. ارزیابی راهبردی این گزارش، خدمت دبیر محترم مجمع ارسال شد.‌»

در فضای کلی توییتر فارسی و میان کاربران این شبکه‌‌‌‌‌‌‌اجتماعی خبر کم‌شدن سهمیه ارز مسافرتی، یکی از سوژه‌‌‌‌‌‌‌های آنها بود. کاربران از یک‌طرف درباره گرانی‌‌‌‌‌‌‌های هزینه سفر خارج از کشور، معتبر‌نبودن پاسپورت ایرانی، بی‌‌‌‌‌‌‌اعتبار‌بودن واکسن سینوفارم در خیلی از کشورها و عدم‌پذیرش مسافرانی که این واکسن را تزریق کرده‌‌‌‌‌‌‌اند و مسائلی از این دست می‌‌‌‌‌‌‌نوشتند. از طرف دیگر هم کاربرانی با انتقاد از برخی سیاست‌های مسوولان کشور، به این مساله در نوشته‌‌‌‌‌‌‌هایشان می‌پرداختند که چرا تحمل و صبوری فقط باید برای مردم عادی باشد. اشاره آنها به سبک زندگی و امکانات فرزندان برخی مسوولان کشور بود که هر چند وقت یک‌بار با انتشار عکس‌‌‌‌‌‌‌ها یا فیلم‌‌‌‌‌‌‌‌هایی از تفریحات، خانه‌‌‌‌‌‌‌ها، امکانات و نوع زندگی‌‌‌‌‌‌‌شان، این مساله را در اذهان عمومی یادآور می‌شوند که صبوری و تحمل فقط از آن مردم است و خانواده‌‌‌‌‌‌‌های برخی از مسوولان ‌جایی در میان صبوری و تحمل ندارند. در این میان هم برخی از کاربران به صحبت‌‌‌‌‌‌‌های یکی از مسوولان کشور در سال ۹۷ اشاره می‌کردند‌ که بیان کرده بود «... از یمنی‌‌‌‌‌‌‌ها یاد بگیریم که چگونه در برابر تهدید و تحریم مقاومت می‌‌‌‌‌‌‌کنند. به‌جای لباس لنگ می‌‌‌‌‌‌‌بندند و اسلحه به‌دست دارند و چند تکه نان خشک دستشان است...‌» این کاربران با یادآوری فعالیت‌های اقتصادی فرزندان این مسوول و خانه و سبک زندگی آنها، سعی می‌کردند‌ که در فضای توییتر فارسی توجه دیگر کاربران را به مساله تناقض در اعمال و رفتار و همچنین سیاستگذاری برخی مسوولان کشور جلب کنند.

نکته دیگر که دیروز در فضای توییتر فارسی به‌چشم می‌خورد، ممنوعیت واردات واکسن کرونا بود. کاربران با اشاره به عملکرد خوب دولت سیزدهم در بحث واکسیناسیون گسترده به این مساله می‌پرداختند که گویا مسوولان عادت کرده‌‌‌‌‌‌‌اند که همواره   استرسی برای مردم ایجاد کنند و با کنایه به این موضوع می‌پرداختند که خدای‌نکرده استرس و بحران‌های فکری خلق‌‌‌‌‌‌‌الله کم نشود. آنها همچنین به این موضوع می‌پرداختند که انگار سیاست از این قرار است که چند وقت دیگر یکی در صداوسیما یا سخنرانی‌‌‌‌‌‌‌ای بگوید هرکه واکسن غیرایرانی می‌‌‌‌‌‌‌خواهد، جمع کند و از ایران برود. در این میان پرداختن به واکسن‌‌‌‌‌‌‌های تزریق‌شده به وزیر بهداشت دولت سیزدهم هم از نظرها دور نماند. طبق ادعای کاربران توییتر فارسی، عکسی از تزریق دو نوبت واکسن اسپوتنیک به وزیر بهداشت در توییتر فارسی منتشر شده بود. سوژه «جمع کنید و از ایران بروید» در میان سهامداران خرد بورس که در توییتر حاضر هستند هم وجود داشت. آنها این سوژه را دستمایه نوشته‌‌‌‌‌‌‌‌هایی کردند که در آن به این موضوع می‌پرداختند که هرکه بورس باثبات، بی‌‌‌‌‌‌‌حاشیه و... می‌‌‌‌‌‌‌خواهد، جمع کند و از ایران برود. بحث خودی و غیر‌خودی دیروز در فضای توییتر فارسی در جریان بود. بحثی که فقط مختص به سبک زندگی و امکانات در اختیار خانواده‌‌‌‌‌‌‌های مسوولان کشور نبود و در تمام حوزه‌‌‌‌‌‌‌ها گسترش پیدا کرد. برای مثال در جمع سهامداران خرد بورس، آنها به این موضوع هم می‌پرداختند که در بحث سرمایه‌‌‌‌‌‌‌گذاری در بورس هم باز پای خودی و غیر‌خودی در میان بود و اینطور نبود که همه سرمایه‌‌‌‌‌‌‌گذاران در یک ردیف و جایگاه باشند، چراکه  آنهایی که از رانت اطلاعاتی برخوردار بودند سهم‌های خاص را خریداری کردند و به‌موقع سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های خود را از بورس خارج کردند اما آنهایی که فاقد رانت و آشنا بودند، نه‌تنها سرمایه‌‌‌‌‌‌‌های خود را در بورس از دست دادند بلکه همچنان اندر خم یک کوچه هستند. کاربران به سرمایه‌‌‌‌‌‌‌گذاری در حوزه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های دیگر و ایجاد کسب‌وکار هم اشاره می‌کردند‌ و درباره این مساله می‌نوشتند که اگر در سیستم آشنایی داشته باشید، برای ورود به هر کاری جای نگرانی ندارید و کارهایتان به‌خوبی پیش می‌رود اما اگر جزو مردم عادی باشید، باید قید سرمایه‌‌‌‌‌‌‌گذاری یا ایجاد کسب‌وکار را بزنید و در نهایت به کشور دیگری بروید. این بحث در میان کاربران توییتر فارسی ادامه داشت. آنها درباره تفاوت‌‌‌‌‌‌‌های فعالیت‌‌‌‌‌‌‌ها و زندگی روزمره خودی‌‌‌‌‌‌‌ها و غیرخودی‌‌‌‌‌‌‌ها نوشتند که در صدر آنها موضوعاتی مثل نوع مهاجرت، خرید خانه و خودرو، ازدواج، پروسه وام‌گرفتن و میزان آن، پروسه کار اداری در ادارت دولتی و خصوصی، تزریق واکسن و... نوشتند. آنها از این موضوع می‌نوشتند که بحث خودی و غیر‌خودی و وجود امضاهای طلایی برای برخی از افراد باعث شده است که وضعیت سرمایه‌‌‌‌‌‌‌گذاری در کشور، اعتماد به سیاست‌ها، امید اجتماعی و... به این روزی که این سال‌ها شاهدش بوده‌‌‌‌‌‌‌ایم، بیفتد و حالا با شکاف گسترده‌‌‌‌‌‌‌ای میان دولت و ملت روبه‌رو باشیم که برخی از افراد با صراحت کلام و بدون هیچ ترسی بگویند هرکه ناراحت است جمع کند و برود و دیگر آد‌‌‌‌‌‌‌م‌‌‌‌‌‌‌‌هایی هم دل‌‌‌‌‌‌‌نگران افشا‌شدن سبک زندگی لاکچری و متناقضشان با گفتارشان نباشند که تمام این‌‌‌‌‌‌‌ها آثار و تبعات جبران‌‌‌‌‌‌‌ناپذیری برای ادامه راه سیاست‌های مسوولان دارد.