این نوشته باعث شد که کاربران در استوری اینستاگرام‌‌‌هایشان و همچنین قسمت نظرات توییت سلطانی، درباره تجربیاتشان از روزمره‌‌‌هایشان در فضای شهری بنویسند. در نهایت تا دیروز و زمان تنظیم این گزارش توییت پدرام سلطانی توسط بیش از ۸۰۰ نفر از کاربران توییتر فارسی پسندیده شد.

یکی دیگر از بحث‌‌‌هایی که در جمع توییتری اقتصادی‌‌‌ها و بورسی‌‌‌ها در روزهای گذشته و آخر هفته هم مورد توجه قرار گرفته بود و کاربران فعال در این دو حوزه درباره آن در صفحه‌‌‌هایشان می‌‌‌نوشتند، موضوع استیضاح یا استعفای وزیر اقتصاد دولت سیزدهم بود. در آخر هفته گذشته مثل روزهای پیش از آن، کاربران توییتر درباره ضرورت انجام این استیضاح نوشتند. هرچند که این موضوع موافقان و مخالفانی هم داشت. مخالفان که عمدتا جزو طرفداران دولت سیزدهم هستند درباره این مساله در صفحه‌‌‌هایشان یا در قسمت نظرات توییت‌‌‌های افرادی که درباره استیضاح احسان خاندوزی مطالبی منتشر کرده بودند، درباره این مساله می‌‌‌نوشتند که باید به دولت سیزدهم زمان داد. این دولت در حال آواربرداری است. نباید مردم را نسبت به موضوعات این‌چنینی حساس کرد و برای دولت و اقداماتش حاشیه‌سازی کرد. این‌‌‌ها جزو محورهای نوشته‌‌‌های طرفداران دولت بود. اما در سوی دیگر ماجرا، به این افراد خرده گرفته می‌شد که ماه‌‌‌ها که هیچ، بلکه سال‌هاست با همین توجیه‌‌‌ها و صبوری‌‌‌ها باعث شده‌‌‌اند که کارها اصولی و درست پیش نرود. کاربران برای آوردن مثال در این زمینه به مساله مذاکرات بین‌المللی برجام اشاره می‌کردند و اینطور می‌‌‌نوشتند که  هنوز دستاوردی نصیب مردم نشده است. یکی از افرادی که در آخرهفته گذشته نسبت به مساله استیضاح وزیر اقتصاد دولت سیزدهم واکنش نشان داد، داود سوری بود. او در صفحه توییتر خود نوشت: «قصد دفاع از کسی را ندارم ولی نه این وزیر و نه صدتا بهتر از این، نمی‌توانند چنان تغییری ایجاد کنند که در زندگی مردم به این سرعت محسوس باشد. حتی  اگر هم قبلا قول آن را داده‌‌‌ باشند. از بازی عوض کردن این و نشاندن دیگری بر کرسی ریاست و وزارت، خیری به مردم نمی‌‌‌رسد.»

این نگاه شاید نگاه سومی در ماجرای استیضاح یا استعفای احسان خاندوزی بود. نگاهی که معتقد است در چنین اوضاع و احوالی هر شخص دیگری سکان‌‌‌دار اقتصاد کشور شود، باز هم وضع به همین منوال خواهد بود. اشاره مستقیم آنها در چرایی این موضوع به تحریم‌ها و مشکلات سیاسی و بین‌المللی بود و اینطور ادعا می‌کردند که تا زمانی که وضع در این حوزه‌‌‌ها به همین شکل است، اوضاع اقتصادی در حوزه‌‌‌‌‌‌های زیرمجموعه‌‌‌اش هم به همین شکل امروز خواهد بود.

در رابطه با همین موضوع، علیرضا صلواتی، با بازنشر توییت داود سوری نوشت: «در ابتدای دولت سیزدهم عرض کردم آنچنان اقتصاد مملکت گرفتار است که پسران شیکاگو که سهل است، از پدران شیکاگو هم کاری بر نمی‌‌‌آید، چه رسد به این فارغ‌‌‌التحصیلان داخلی» در این میان کاربرانی هم بودند که فشارها و مانور رسانه‌‌‌ای برای استیضاح یا استعفای احسان خاندوزی را در جهت اهداف و مقاصد سیاسی معرفی می‌کردند و اینطور می‌‌‌نوشتند که عده‌‌‌ای از فعالان رسانه، بورس و اقتصاد در تلاش هستند تا با ایجاد فضای منفی علیه احسان خاندوزی بتوانند توجه افکار عمومی را به خود جلب کنند تا در راستای این موضوع از دولت سیزدهم امتیاز بگیرند. از دیگر توییت‌‌‌هایی که در جمع توییتری بورسی‌‌‌ها موردتوجه قرار گرفت و آن هم درباره اوضاع و احوال و اقدامات بورسی بود، توییت علی سعدوندی، کارشناس اقتصادی بود.

او در صفحه خود نوشته بود: «رئیس سازمان بورس شورای مشورتی تشکیل داده و از همه کسانی که در ایجاد وضع موجود موثر بوده‌اند دعوت کرده است. هنوز دامنه نوسان و حجم مبنا و شرمساری سرخطی باقی است. حاج آقای عشقی، بازار نیاز به تدبیر نو دارد، نه تکرار مکررات!»

موضوع دیگری هم که در جمع توییتری بورسی‌‌‌ها چند وقتی است پیگیری می‌شود، یادآوری وعده‌‌‌های بورسی ابراهیم رئیسی در زمان انتخابات ریاست جمهوری است. کاربران با بازنشر ۱۰وعده رئیس دولت سیزدهم در زمان کاندیداتوری که شامل؛ اصلاح سریع وضعیت بازار، عدم‌تصمیمات خلق‌‌‌الساعه و ثبات در قوانین و مقررات، رفع معضل قیمت‌گذاری دستوری، حل مشکل دامنه نوسان، عدم‌دستوری اداره کردن بازار، عدم‌تبدیل شدن بورس به محل جبران کسری بودجه دولت، فعال کردن صندوق حمایت و تثبیت بازار سرمایه، انتشار موثر اوراق بهادار برای پوشش مخاطرات سهامداران خرد، کاهش نرخ مالیات شرکت‌ها از ۲۵ تا ۱۰‌درصد و ممنوعیت نوسان‌گیری آگاهانه و غیرآگاهانه حقوقی‌‌‌ها، می‌‌‌شد، با استفاده از هشتگ وقت عمل، در صفحه‌‌‌هایشان خطاب به رئیس دولت سیزدهم می‌‌‌نوشتند که حالا زمان زیادی از آن وعده‌‌‌ها گذشته و دیگر باید نشانی از اقدام در حوزه بورس ببینند.

 نکته قابل‌توجه این است که از ابتدای هفته گذشته تا دیروز، در فضای توییتر فارسی، انتشار فیلم و فتوتیتر از صحبت‌‌‌های رئیس دولت، قبل از پیروزی در انتخابات درباره بورس به طور چشمگیری زیاد شده است. تولید محتواهایی که کم‌وبیش در اینستاگرام و پیام‌‌‌رسان تلگرام هم دیده می‌‌‌شوند و حتی در گروه‌‌‌های واتس‌‌‌اپ هم دست به دست می‌شود و در این میان همزمان هم بحث استیضاح یا استعفای وزیر اقتصاد دولت مطرح شد که این دو موضوع باعث شده است فضای توییتر فارسی در کنار دیگر موضوعات در حوزه بورس و وضعیت اقتصادی کشور، پر از انتقاد و گلایه از فعالیت‌ها و اقدامات دولت سیزدهم باشد.