گروه خدمات فنی و مهندسی با ثبت رشد ۱/ ۴ درصدی سبزترین صنعت معاملات روز گذشته بورس تهران بود. پس از آن خودرویی‌‌‌ها گوی سبقت را از رقبای خود ربودند. این صنعت با لیدری نماد شرکت ایران‌‌‌خودرو در ۵ روز کاری گذشته پرتقاضا ظاهر شده و حتی برخی از زیرمجموعه‌‌‌های آن هر روز با صف‌‌‌های خرید طولانی همراه می‌شوند. این اقبال از زمانی آغاز شد که بر تغییر فرمول قیمت‌گذاری دستوری خودرو برای خروج این شرکت‌ها از زیان تاکید شد. از سوی دیگر چشم‌‌‌انداز مذاکرات هسته‌‌‌ای و تعیین تاریخ برای آن از دیگر عواملی است که سهامداران را نسبت به آینده این صنعت که شاید بیشترین درگیری را با تحریم‌های اقتصادی داشته، خوش‌بین کرده است. استخراج سایر معادن با رشد ۴/ ۲ درصدی، استخراج زغال‌سنگ با رشد ۴/ ۱ درصدی و مخابرات با رشد یک‌درصدی دیگر گروه‌‌‌هایی بودند که با افزایش بیش از یک‌درصدی شاخص صنعت خود طی دادوستدهای روز دوشنبه بورس تهران همراه شدند.

در آن سوی بازار اما گروه‌‌‌های کوچک ریالی بودند که در قعر جدول بازدهی روزانه صنایع بورسی جای گرفتند. در این خصوص می‌توان به گروه ساخت دستگاه‌ها و وسایل ارتباطی با افت ۷/ ۴ درصدی، گروه محصولات چوبی با افت ۷/ ۳ درصدی و گروه لاستیک و پلاستیک با افت ۱/ ۲ درصدی اشاره کرد.

در میان بزرگان کامودیتی‌‌‌محور، گروه محصولات شیمیایی با رشد ۹/ ۰ درصدی همراه شد و پس از آن معدنی‌‌‌ها رشدی نزدیک به صفر را تجربه کردند. دیگر صنایع دلاری بورس تهران اما روز دوشنبه سرخ‌‌‌پوش بودند. در این خصوص می‌توان به عقب‌‌‌نشینی ۸/ ۰ درصدی میانگین قیمت سهام زیرمجموعه‌‌‌های گروه فرآورده‌‌‌های نفتی، افت ۲/ ۰ درصدی شرکت‌های چندرشته‌‌‌ای صنعتی و افت ۱/ ۰ درصدی فلزی‌ها اشاره کرد. این صنایع در مجموع سهمی ۶۹‌درصدی از ارزش کل بورس تهران را در اختیار دارند.