علی فیروزی، رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار در توییتر خود در این رابطه نوشت: «خب خدا را شکر، مصوبه جلسه سی‌ونهم هیات مقررات‌‌‌زدایی با موضوع رفع انحصار از مجوز کارگزاری بورس پس از کلی کش و قوس، عملیاتی شده و اولین مجوز کارگزاری پس از ۱۲ سال توسط هیات‌مدیره سازمان صادر شد.» عده‌‌‌ای از کاربران هم به این موضوع می‌‌‌پرداختند که این قدم یعنی مجوز دادن به بخش خصوصی برای تاسیس یک شرکت کارگزاری در حوزه بورس و اوراق بهادار، می‌تواند شروعی برای فعالیت بیشتر بخش خصوصی در بازار سرمایه باشد. اما در مقابل برخی هم با ترس و تردید به این موضوع نگاه می‌‌‌کردند. نگرانی این افراد بابت آن بود که ممکن است در آینده انحصارگرایان، شروع به سنگ‌‌‌اندازی بر سر راه فعالیت این شرکت که از بخش خصوصی است، بکنند و اجازه ندهند به کار خود ادامه بدهد. برای همین باعث می‌شوند که بخش خصوصی دست و پا شکسته و با ترس و لرز بخواهد در فضای بازار سرمایه یا در کل دیگر فضاهای اقتصادی کشور فعالیت داشته باشد. دلار هم از جمله سوژه‌‌‌های هر روزه فضای توییتر فارسی است؛ سوژه‌‌‌ای که با بالا و پایین رفتن قیمت در بازار، کاربران توییتر فارسی واکنش‌‌‌های متفاوتی در نوشته‌‌‌هایشان به آن نشان می‌دهند. گلایه و انتقاد از گرانی‌‌‌ها هم در ادامه بحث دلار در بین نوشته‌‌‌های کاربران به چشم می‌‌‌آمد و در نهایت نوشته‌‌‌ها وارد فضایی انتقادی نسبت به معیشت و آینده مردم می‌شد.

دیروز، سیامک قاسمی از فعالان حوزه اقتصاد در صفحه توییتر خود نوشت: «قیمت دلار دماسنج اقتصاد ایران است و وقتی در عرض یک ماه ۱۳ درصد افزایش پیدا می‌کند، همه چیز را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد، از سفره مردم تا قیمت کالاها و خدمات و دارایی‌ها. ما همچنان منتظر مشاهده مدیریت ارزی دولت جدید هستیم!» نوشته او نه فقط در فضای توییتر فارسی مورد توجه گرفت بلکه در اینستاگرام هم کاربران آن را در استوری‌‌‌های خود بازنشر کردند. خیلی از کاربران عادی اینستاگرام در استوری‌‌‌‌‌‌های خود که آنها را با هشتگ دلار منتشر کرده بودند، درباره مشخص نبودن تکلیف خود و نداشتن چشم‌‌‌اندازی نسبت به آینده می‌‌‌نوشتند. در توییتر اما فضا انتقادی‌‌‌تر بود. وقتی امیرحسین ثابتی از چهره‌‌‌های فضای مجازی در صفحه خود از دیدارهای رئیس دولت سیزدهم دفاع کرد و نوشت که «این کارها حداقل وظیفه یک مسوول است و اگر هم قرار باشد مشکلی حل شود مقدمه‌‌‌اش همین نظارت‌‌‌های میدانی است.»

 در قسمت نظرات نوشته او، کاربران درباره دلار و بالا رفتن قیمت کالاها نوشتند و به دیدارهای ابراهیم رئیسی خرده گرفتند. عباس عبدی هم در صفحه توییتر خود نوشت: «به نظرم دیدار آقای رئیسی با کارکنان بهشت‌‌‌زهرا و سپس سفر کوتاه به خوزستان هر دو خوب بود. هر چند این رفتارها لازمه آغاز سیاست‌‌‌ورزی موثر است ولی مطلقا کافی نیست.

 این اقدامات گامی برای اعتمادزایی است. با دستاوردهای ملموس و عینی باید تکمیل شود و الا نتیجه‌‌‌ای نخواهد داشت.» در ادامه این موضوع حتی بحث‌‌‌هایی در توییتر فارسی آغاز شد که در آنها از ابراهیم رئیسی خواسته شد که در کنار سفرها و بازدید‌‌‌هایش روی قیمت دلار و کالاهای اساسی هم نظارتی داشته باشد. به مرور و در طول روز هشتگ رئیسی جزو هشتگ‌‌‌های ترند در فضای توییتر فارسی شد و مدافعان و منتقدان دولت سیزدهم با استفاده از آن نظراتشان را در توییتر با یکدیگر به اشتراک می‌‌‌گذاشتند. تا ساعت ۱۶ دیروز بیش از ۴۵۰۰ نفر با استفاده از این هشتگ در حال نوشتن مطالبی در توییتر بودند.

 همچنین با ورود قیمت دلار به کانال ۲۸ هزار تومان هم، هشتگ دلار جزو هشتگ‌‌‌های پراستفاده در توییتر شد و با این هشتگ هم تا ساعت ۱۶ دیروز، نزدیک به ۳ هزار نفر در حال استفاده از آن در نوشته‌‌‌هایشان بودند. اما بعد از وقفه‌‌‌ای چند روزه که به نظر می‌‌‌رسید کاربران توییتر فارسی، طرح صیانت که آن را طرح محدودیت اینترنت می‌‌‌خوانند را فراموش کرده‌‌‌اند بار دیگر درباره آن صحبت شد. در همین رابطه یکی از فعالان حوزه مجازی در صفحه توییتر خود نوشت: «مطمئنا طراحان، تصویب‌‌‌کنندگان و به طور کلی صیانت‌‌‌گرایان می‌‌‌گویند ما نمی‌‌‌خواهیم با طرح صیانت کسب‌‌‌ و کارهای داخلی را محدود کنیم - واقعا هم نیت‌شان این نیست - اما به دلیل زاویه نگاه غلط، تصوری از تبعات طرح و ابعاد بلایی که بر سر زیست‌‌‌بوم اینترنت ایران خواهند آورد، ندارند.» در ادامه این توییت برخی از کاربران خلاف نظر این کاربر را داشتند و کاربری هم نوشت که هدف طراحان طرح صیانت حذف متخصصان و فضا دادن به متعهدان است تا فقط آنها در فضای مجازی حضور داشته باشند. در ادامه همین موضوع برخی از کاربران توییترفارسی با بازنشر یک پست که مربوط به بخشی از لایو گفت‌‌‌وگوی زوبین نعمتی، فعال حوزه استارت‌آپ و آرش سروری، مدرس کامپیوتر بود به صحبت‌‌‌های مطرح شده بین این دو اشاره می‌‌‌کردند. در بخشی از صحبت‌‌‌های این دو نفر که مورد توجه کاربران قرار گرفته بود، صحبت از طرح صیانت می‌شود و نعمتی در میانه صحبت‌‌‌هایش بغض می‌کند.

صحبت‌‌‌هایی که در آن حرف از ماندن در ایران و نرفتن بود. کاربری که این پست را برای بار اول منتشر کرده بود نوشته بود «خیلی درد دارد برای ماندن در وطن هم اشک بریزی.» که همین موضوع باعث شد این پست بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. کار به جایی رسید که حتی علی خسروانی، از فروشندگان خودرو با بازنشر این فیلم از لایو این دو فعال حوزه مجازی نوشت: «این یک نمونه کوچک است که ما دیدیم و قلبمون درد گرفت. متاسفانه بسیاری از این اشک‌ها و ناله‌ها رو نمی‌بینیم. فشار‌ها و فریادهای توی خلوت افرادی که دغدغه کار و ایده‌شون رو دارن هیچ‌وقت دیده نمی‌شود.» در کنار پرداختن کاربران به مساله طرح صیانت، مساله بغض و رفتن از ایران، تبدیل به یکی دیگر از سوژه‌‌‌های کاربران توییتر فارسی شده بود. کاربرانی که در این رابطه می‌‌‌نوشتند از ماندن، رفتن و دغدغه‌‌‌هایشان می‌‌‌نوشتند که بحث قابل‌توجهی در فضای توییتر فارسی در این رابطه شکل گرفته بود.