گروه دوم معتقد بودند خبر اجرای مالیات عایدی بر سرمایه، فروش خوب شرکت‌های فلزی و فولادی در اردیبهشت و شفاف‌سازی خوب پالایشی‌ها از بابت تخمین محافظه‌کارانه سود هر سهم در فصل زمستان ۱۳۹۹ از عوامل بنیادی محرک این روزهای بازار بوده است. اما هیجان کاربران طرفدار نامزدهای تایید صلاحیت شده از سبزپوشی بورس بیشتر بود و اغلب توییت‌های رضایت‌بخش دیروز از جانب آنان بود. مثلا یکی از این کاربران در واکنش به سبزپوشی شاخص کل نوشت: «بازار بعد از لیست کاندیداها و مشخص شدن نتیجه انتخابات انگاری داره جون میگیره و دست از لجبازی برداشتن انگار. قدرت خریدار خوب تو شاخص سازا و فروش حقوقی تو اکثر نمادا اگر چند روز همین‌طور ادامه دار باشه نوید روزای خوب رو داره میده.» کاربر دیگری که در توصیف خود از «انقلابی» استفاده کرده بود نیز دلیل رشد بازار در روزهای کاری اخیر را این‌گونه به انتخابات ربط داد: «واکنش مثبت بازار به ردصلاحیت نامزدهای هزینه‌ساز و ناکارآمد.» او نوشت: «این امیدواری مردم به نیروهای انقلابی و مبارزه با فساد است.» در میان توییت‌های حامیان نامزدهای تایید صلاحیت شده که اکثریت آنان از طیف اصولگرایان هستند، کاربرانی هم بودند که سبزپوشی بورس را برنامه‌ریزی شده و فرش قرمز برای ابراهیم رئیسی می‌‌دانستند.  فارغ از دو گروه موافقان رئیسی و مخالفان او، برخی قضاوت درباره بازار را زود می‌دانستند هرچند معتقد بودند علائم نشان می‌دهد بازار به انتهای تونل وحشت رسیده و علائم پایان روند نزولی را نوید می‌دهد.  

بحث‌های انتخاباتی دیروز فعالان بازار سرمایه تنها به این موضوع ختم نشد و همتی دیروز هم سوژه مطالب آنان بود. پیام الیاس‌کردی، یکی از کارشناسان بازار سرمایه به کنایه نوشت: «بورسی‌ها در مورد آقای همتی خیلی بی انصافی میکنن، درست نیست دم انتخابات آقای همتی رو تخریب می‌کنید! بابا این بنده خدا کلا۲۵ تا رای داره یه دوتا بورسی هم رای میدن بهش۲۷تا! خودش اومده بوده به نفع یکی دیگه بره کنار شماها ول کن نیستید. بابا تازه کامنتش رو باز کرده اذیت نکنید.» یکی دیگر از کاربران نیز در واکنش به نامزد شدن همتی برای انتخابات ریاست‌جمهوری نوشت: «ولی آقای همتی نقش شما در بورس یادمان نمی‌رود که نمی‌رود! شما گلادیاتور هم باشید و به فرض محال پیروز هم شوید در آب‌شدن سرمایه بیش از ۲۵ میلیون ایرانی نقش دارید.»‌

اما یکی از کاربران فضای مجازی نسبت به حمایت آن دسته از فعالان بازار از همتی هشدار داد و نوشت: «یکی از کاندیداهای رئیس‌جمهوری که خود یکی از مسببان اصلی سقوط بازار سرمایه هست با مشاورانی که از حوزه بازار سرمایه در کنار خود جمع کرده برای جمع کردن رای در این حوزه حساب باز کرده! مراقب باشید! تادیروز درصف گرفتن مجوز ازسازمان بورس بودند!» کاربر «پشت پرده بورس» اما معتقد بود که تایید صلاحیت همتی از آن روی صورت گرفته تا نامزدهای اصولگرا در مناظره‌ها او را به عنوان نماینده سیاست‌های اقتصادی دولت محاکمه‌ کنند. هشتگ روحانی متشکریم، هشتگی است که طرفداران رئیس دولت با هدف حمایت از او استارت زدند اما نتیجه‌اش آنچه آنان می‌خواستند، نشد و برعکس موجب راه افتادن موجی از اعتراض‌ها به روحانی در قالب این هشتگ شد. این هشتگ دیروز در توییت‌های فعالان بورسی فضای مجازی هم دیده می‌شد و آنان هم از این طریق اعتراض خود را نسبت به عملکرد دولت در حوزه بازار سرمایه نوشتند. یکی از این کاربران نوشت: «تشکر کردن از روحانی یعنی چشم پوشی از سقوط بورس، نرخ بنزین، مدیریت کرونا و تیر خلاص به جلب حمایت طیف زیر متوسط جامعه! از ما گفتن بود.»