براساس تصمیمات مجمع افزایش سرمایه هلدینگ خلیج‌فارس که با حضور اکثر سهامداران این شرکت برگزار شد، سرمایه شرکت از ۹ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان به ۱۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان رسید.

مدیرعامل هلدینگ خلیج‌فارس در این مجمع از افزایش سرمایه شرکت در دو مرحله دیگر نیز خبر داد.

جعفر ربیعی درباره آخرین وضعیت پروژه‌های شرکت به پیشرفت ۹۷ درصدی پالایشگاه بیدبلند خلیج‌فارس اشاره کرد و گفت: تا پایان امسال خوراک گاز به این پروژه تزریق شده و این پالایشگاه به‌عنوان بزرگ‌ترین پالایشگاه گازی کشور آماده افتتاح می‌شود.

وی افزود: از افزایش سرمایه هلدینگ خلیج‌فارس ۴ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان به این طرح تزریق شده است.

وی از راه‌اندازی پروژه NGL در سال آینده خبر داد و گفت: مشکل خوراک پایین‌دستی‌ها با به مدار آوردن پروژه‌های یادآوران و بیدبلند حل خواهد شد.

ربیعی همچنین درصد پیشرفت فیزیکی پروژه اوره آمونیاک هنگام را ۷۵ درصد دانست.

به گفته وی پروژه متانول آپادانا نیز ۴۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

ربیعی ادامه داد: پتروشیمی لردگان نیز که کار احداث آن به مراحل پایانی رسیده امسال به محصول می‌رسد. وی پیشرفت فیزیکی پتروشیمی ایلام را ۹۶ درصد ذکر کرد و گفت: از اوایل سال آینده تولید آزمایشی محصول در این پروژه آغاز می‌شود.

مدیرعامل هلدینگ خلیج‌فارس همچنین گفت: پروژه پلی‌پروپیلن ایلام در سال ۱۴۰۰ راه‌‌اندازی می‌شود. وی همچنین از ورود پتروشیمی گچساران به‌عنوان پایین‌دستی پالایشگاه بیدبلند با ظرفیت یک‌میلیون تن به مدار بهره‌برداری اشاره کرد.

به گفته وی واحد پارازایلین بوعلی که در گذشته از مدار خارج شده بود در سال ۱۴۰۰ به مدار وارد شده و پروژه صدف عسلویه و تولید کلر در پتروشیمی بندر امام نیز در سال ۱۴۰۰ راه‌اندازی می‌شوند.

وی ادامه داد: پروژه گچساران، پتروشیمی دهدشت و شیرین‌سازی نوری نیز در سال ۱۴۰۱ تکمیل شده به مدار وارد می‌شود و بخش دوم گازهای فلر نیز اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل هلدینگ خلیج‌فارس با اشاره به اینکه از سال ۱۴۰۲ پروژه‌های معروف به جهش سوم پتروشیمی اجرا خواهند شد و گفت: مگا پروژه پتروشیمی هرمز به‌عنوان بزرگ‌ترین پروژه پتروشیمی کشور از جمله این پروژه‌ها است.

ربیعی با اشاره به رشد تولیدات شرکت گفت: به‌رغم کمبود خوراک و وجود تحریم‌ها میزان تولید افزایش یافته و تا پایان سال با تحقق ۱۰۳ درصدی از برنامه پیش‌بینی شده فراتر می‌رود.